Yahoo ma wielki plan reorganizacji. Czy to może się udać?

Yahoo ma wielki plan reorganizacji. Czy to może się udać?11.04.2012 09:29
Czy Yahoo powróci do dawnej świetności? (Fot. Flickr/jay.tong/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Yahoo zaoszczędziło 375 mln dolarów, zwalniając 2 tysiące pracowników. Cóż z tą gigantyczną kasą zrobi ten kolos na glinianych nogach? Przeznaczy na reorganizację. CEO Yahoo Scott Thompson ma już wielki plan.

Yahoo zaoszczędziło 375 mln dolarów, zwalniając 2 tysiące pracowników. Cóż z tą gigantyczną kasą zrobi ten kolos na glinianych nogach? Przeznaczy na reorganizację. CEO Yahoo Scott Thompson ma już wielki plan.

Wojna patentowa z Facebookiem, masowe zwolnienia – czy to dowody na to, że Yahoo się pogubiło? Zobaczymy. Na pewno od dobrych paru lat zawzięcie szuka pomysłu na to, jak wrócić do dawnej świetności – i na razie słabo mu to idzie.

Dyrektor operacyjny firmy Scott Thompson ogłosił wczoraj plan reorganizacji Yahoo. Zmieni się struktura firmy, która będzie opierać się na trzech filarach: użytkownicy, reklamodawcy, technologia. "Czas najwyższy, żeby Yahoo ruszyło do przodu i to szybko" - oznajmił CEO Yahoo. Trudno się z tym nie zgodzić.

Ponadto Thompson, który do niedawna jeszcze pracował w PayPalu, ogłosił, że ważnym elementem wzrostu ma być e-commerce. Zespół zajmujący się tą dziedziną skupi się na stronach Yahoo poświęconych samochodom, zakupom, nieruchomościom, podróżom itd.

Jak wyglądają szanse Yahoo w dzisiejszym Internecie? Reklamodawców odbierają weteranowi Sieci młodsi koledzy, przede wszystkim Facebook. Handel w Sieci? Na tym Thompson na pewno się zna. Zobaczymy, czy coś z tej jego wiedzy wyniknie.

Yahoo zapowiada ponadto ujednolicenie swoich usług, takich jak wyszukiwarka, poczta czy Flickr. To z pewnością dobra droga, ale spójrzmy prawdziwe w oczy, od Google'a dzieli teraz Yahoo pod tym względem przepaść.

Ciekawie będzie popatrzeć na zmagania giganta z dzisiejszym światem, mam jednak wrażenie, że Yahoo potrafi już tylko jedno: coraz bardziej się pogrążać. Akcjonariusze czekają na coś więcej niż plany, a na razie jedyne, co Thompson zrobił, to masowe zwolnienia, które nie przyniosły firmie dobrej prasy.

Źródło: YahooTechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.