Yahoo! na łowach, kupuje serwis do geolokalizacji

Yahoo! na łowach, kupuje serwis do geolokalizacji26.05.2010 16:51
Wojciech Usarzewicz

Yahoo! wbrew pozorom żyje i ma się całkiem całkiem jak na skreśloną przez wielu firmę. Co więcej, podobnie jak inni giganci na rynku zaczyna na poważnie interesować się geolokalizacją - kilka godzin temu ogłosiło zakup serwisu Koprol - przeznaczonego do geolokalizacji serwisu skupiającego się na terenie Indonezji. Co więcej, Yahoo! już ma plany odnośnie rozwoju serwisu, co oznacza, że gra o wiedzę na temat miejsca Twojego przebywania zaczyna się rozkręcać.

Yahoo! wbrew pozorom żyje i ma się całkiem całkiem jak na skreśloną przez wielu firmę. Co więcej, podobnie jak inni giganci na rynku zaczyna na poważnie interesować się geolokalizacją - kilka godzin temu ogłosiło zakup serwisu Koprol - przeznaczonego do geolokalizacji serwisu skupiającego się na terenie Indonezji. Co więcej, Yahoo! już ma plany odnośnie rozwoju serwisu, co oznacza, że gra o wiedzę na temat miejsca Twojego przebywania zaczyna się rozkręcać.

Rose Tsou, odpowiedzialna w Yahoo! za region Azjatycki, nie odkryła Ameryki mówiąc, iż użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci. Wiadomo to już od dawna. Zakup Koprola jest czymś, co może upadłemu gigantowi wyjść na dobre - zamiast tworzyć coś własnego, lepiej kupić serwis stworzony z myślą właśnie o urządzeniach mobilnych. Aktualnie skupiony na terenie Indonezji, Koprol już teraz zapowiada na swoim oficjalnym blogu powolne wychodzenie na wielki świat.

Po początkowych sukcesach Gowalli, geolokalizacja coraz szybciej zyskuje miano jednego z przewodnich tematów tego roku. Już nie tylko Facebookiem żyje człowiek, ale również kolejnymi korporacjami widzącymi zyski w wiedzy na temat tego, gdzie aktualnie się znajdujesz. Czy Yahoo! ze swoim nowym nabytkiem jest w stanie pobić szybko rozwijającego się Foursquare, który nie tylko bije rekordy, ale dostaje również spore finansowanie? Czy Yahoo! będzie chciało stanąć do walki z planami Facebooka odnośnie geolokalizacji?

Z pewnością dla twórców Koprola współpraca z Yahoo! będzie zbawienna, jeśli już nie dla samego rozwoju projektu, to chociaż dla wypłat. Póki co jednak w moich oczach serwis nie oferuje niczego oryginalnego, czego nie oferowałby choćby taki Foursquare. Jedynym atutem zdaje się być silna lokalizacja serwisu (w sensie "targetu"), jeśli jednak serwisowi zachce się zdobywać świat, może mieć z tym nie lada problemy.

Coraz więcej dzieje się więc w kwestii geolokalizacji. Również i tutaj w Polsce mamy do czynienia z serwisem w tym stylu, Lokter.pl to dobrze wykonany i przyjemnie wyglądający serwis - czy jednak Polacy przy aktualnych stawkach za łączenie się z internetem przez urządzenia mobilne będą śpieszyć do tego typu aplikacji webowych? W moim przypadku to właśnie powstrzymuje mnie przez testowaniem takich serwisów. To jak szybko geolokalizacja będzie wkraczać w realia kraju nad Wisłą zależy więc nie od rosnącej ilości serwisów geolokalizacyjnych, ale od zasobności naszych portfeli.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.