YouTube zamieni się w telewizję internetową? Wielkie plany Google'a

YouTube zamieni się w telewizję internetową? Wielkie plany Google'a07.04.2011 12:06
Zamiana w telewizję (Fot. Flickr/Photo Extremist/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Wielkie są nie tylko plany, ale i kasa. Google ma zamiar zainwestować 100 milionów dolarów w ofertę programową YouTube'a. Co będzie można obejrzeć?

Wielkie są nie tylko plany, ale i kasa. Google ma zamiar zainwestować 100 milionów dolarów w ofertę programową YouTube'a. Co będzie można obejrzeć?

100 milionów dolarów na własne programy pokazywane w 20 kanałach na YouTube - tak według "Wall Street Journal" wyglądają najnowsze plany Google'a. Gigant dobrze wie, czego chce i co się w Internecie opłaca, dlatego pomysł jest bardzo konkretny.

Firma chce stworzyć szereg niskobudżetowych programów przeznaczonych tylko do Internetu. W około 20 kanałach tematycznych (np. kanał sportowy, kanał o sztuce) będą nadawane programy przez kilka godzin tygodniowo. Zostaną w nich zamieszczone reklamy.

Obecnie YouTube szuka ludzi, którzy stworzą ofertę programową, zaprojektują wszystko wizualnie itd. Prawdopodobnie właśnie po to zwrócono się do hollywoodzkich agencji zajmujących się pozyskiwaniem młodych talentów.

Według źródeł "Wall Street Journal" trwają poszukiwania nie tyle gwiazd i gwiazdeczek, które poprowadzą programy, co raczej młodych, zdolnych reżyserów z własnymi pomysłami na materiały.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, YouTube ruszy z własną ofertą programową jeszcze w tym roku. W erze oglądania seriali w Sieci na laptopach podłączonych do wielkich telewizorów, a coraz częściej raczej na telewizorach wyposażonych w dostęp do Internetu, to świetny ruch.

Jest tylko jeden problem: 100 milionów dolarów to wcale nie jest dużo, jeśli chce się wyprodukować programy dla 20 kanałów. A skoro telewizja YouTube'a ma być raczej niskobudżetowa, jak poradzi sobie w starciu z "prawdziwą" telewizją produkującą drogie programy?

Trzeba jeszcze pamiętać, że audycje w Sieci chcą mieć teraz wszyscy. 100 milionów i dobre chęci mogą więc nie wystarczyć do przekształcenia YouTube'a w najlepszą telewizję internetową.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.