Złamanie umowy przy premierze Wiedźmina

Złamanie umowy przy premierze Wiedźmina28.10.2007 14:30
Michał Szukalski

Firma CD Projekt zaplanowała wielkie rozpoczęcie sprzedaży, najbardziej oczekiwanej polskiej gry wszechczasów. Nastąpiło ono o północy, 26 października. Zorganizowano konkursy, spotkania z twórcami np. w sieci sklepów Empik. Ale czy na pewno, właśnie wtedy pierwsi szczęśliwcy wyszli ze sklepów z Wiedźminem?

Firma CD Projekt zaplanowała wielkie rozpoczęcie sprzedaży, najbardziej oczekiwanej polskiej gry wszechczasów. Nastąpiło ono o północy, 26 października. Zorganizowano konkursy, spotkania z twórcami np. w sieci sklepów Empik. Ale czy na pewno, właśnie wtedy pierwsi szczęśliwcy wyszli ze sklepów z Wiedźminem?

Niestety okazało się, że Media Markt, Carrefour, Tesco oraz Saturn (pewnie marketów było więcej - udało mi się ustalić tylko tyle sklepów) rozpoczęły sprzedaż produkcji opartej na prozie Sapkowskiego przed oficjalną premierą. Michał Kiciński tak odniósł się do tego chwytu sieci marketingowych:

Rozumiemy ogromną presję pod jaką znalazły się sieci handlowe, jednak złamanie zawartych porozumień jest niedopuszczalne. Jest to tym bardziej przykre, włożyliśmy wiele wysiłku w organizację premiery.

Przedstawiciel CD Projektu dodał, że takie zachowanie było pogwałceniem umowy oraz utrudnia budowanie dojrzałego rynku gier w naszym kraju. Na zakończenie swojego oświadczenia, Michał Kiciński ujawnił oczekiwania dystrybutora w stosunku do sieci, które pogwałciły zasady sprzedaży:

Oczywiście nasze możliwości wyciągnięcia konsekwencji nie są duże. Z naszymi klientami musimy pracować na dobre i na złe. Jedynie wnieśliśmy o zwrot kosztów akcji promocyjnych, których sens podważyło wcześniejsze otwarcie sprzedaży. Tyczy się to zwłaszcza sieci handlowej która jako pierwsza rozpoczęła sprzedaż, doprowadzając do swoistego efektu domina.

Premierowe wydanie* Wiedźmina* zostało wypuszczone w aż 118 600 egzemplarzach. Był to najbardziej oczekiwany tytuł ostatnich miesięcy – prawie każdy obserwował informacje pojawiające się w internecie – nieważne czy był fanem Sapkowskiego, czy nie. Akcja promocyjna, jaką przygotował CD Projekt była udana i zakrojona na szeroką skalę.

Ciekawe ile osób przeczyta tego newsa. Pewnie niewielu, bo przecież lepiej jest grać w Wiedźmina, niż o nim czytać, czyż nie?

Źródło: gram.pl 

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.