Twórcy Mass Effect stawiają na Frostbite 2. Jakie inne silniki napędzają znane gry?
Firma Bioware, która odpowiada za takie serie gier jak Dragon Age i Mass Effect, zapowiedziała że kolejne części tych tytułów wykorzystają silnik Frostbite 2. Jest szansa, że będą to jedne z najlepiej wyglądających gier fabularnych.
Firma Bioware, która odpowiada za takie serie gier jak Dragon Age i Mass Effect, zapowiedziała że kolejne części tych tytułów wykorzystają silnik Frostbite 2. Jest szansa, że będą to jedne z najlepiej wyglądających gier fabularnych.
Stworzony przez DICE silnik Frostbite 2 zasłynął dzięki grze Battlefield 3, która wyglądała rewelacyjnie zwłaszcza w pecetowej wersji. A dzięki systemowi Destruction 3.0 robił wrażenie naprawdę dobrą fizyką obiektów.
Jak przyznał Aaryn Flynn z BioWare Edmonton, poza Mass Effect 4 i Dragon Age III: Inquisition Frostbite najprawdopodobniej zostanie też wykorzystany w kolejnych grach studia.
Pod maską wielkich hitów
Najbardziej znany silnik to Unreal Engine, stworzony przez Epic Games. Jego pierwsza wersja powstała w 1998 roku, widzieliśmy go już w ponad 200 tytułach. Jeśli kupujecie regularnie gry akcji, jest na 99 procent pewne, że mieliście z nim do czynienia. Choćby przy okazji Gears of War czy BioShock, ale trafiały się gry ze wszystkich gatunków – od platformówek począwszy na MMO skończywszy.
Ci, którzy cenią w grach oprawę wizualną, powinni polubić CryEngine. To na jego kolejnych wersjach działały Far Cry i obie części Crysisa. Wielu uważa, że w momencie, w którym się ukazały, były jednymi z najpiękniejszych gier. Nie jest tak popularny jak Unreal, ale jego autorzy, firma Crytek, od czasu do czasu również udostępniają go innym twórcom. To właśnie z CryEngine skorzysta rodząca się w bólach od dłuższego czasu polska strzelanina Sniper 2.