Styczeń był miesiącem przeciętnej aktywności serwisów wideo, gdyż w trakcie tego miesiąca obejrzano w sumie ponad 9 mld klipów - całkiem spora liczba. YouTube jest najpopularniejszym serwisem wideo i potwierdzają to statystyki, bo 34% wszystkich filmów obejrzanych w trakcie pierwszego miesiąca 2008 r. znajdowały się w serwisie YouTube.
Z jednej strony wynik na poziomie 9 mld jest imponujący, z drugiej strony - mniejszy o cały miliard w porównaniu do grudnia 2007 r., ale Grudzień to miesiąc świąteczny, w trakcie którego wyjątkowo często wymieniamy się linkami do filmów zawierających jakieś świąteczne akcenty.
Jak wygląda reszta stawki serwisów wideo? Drugie miejsce przypadło Fox Interactive Media - 6% udziału co daje jakieś 584 mln filmów. Dalej jest Yahoo! (3,2% - 315 mln) i Microsoft (2% - 199 mln). Widać jak ogromna jest przepaść między pierwszym - YouTubem - a dalszymi serwisami.
za: comscore