10 najbardziej bezczelnych chińskich podróbek

10 najbardziej bezczelnych chińskich podróbek21.11.2011 13:05
Łukasz Wieliczko

Nie ma na świecie rzeczy nie do podrobienia, wszystko jest kwestią ceny. A pamiętać należy, że jakakolwiek wysoka by ona nie była, zawsze można to zrobić taniej... „Chińczyki trzymają się mocno” – 10 najciekawszych chińskich podróbek.

Sklepy Apple

Odkrycie nielegalnych sklepów Apple wywołało falę kontrowersji tak w Chinach, jak i w USA. Międzynarodową aferę wytropił blog Bird Abroad, a nie było to wcale takie proste - tylko kilka nieznacznych szczegółów odróżniało punkty z fałszywkami od tych prawdziwych. Zresztą sprzedawcy tłumaczyli się, że produkty to wcale nie podróbki, a jedynym problemem jest brak licencji na sprzedaż… I co ciekawe, taki też był oficjalny powód zamknięcia placówek po interwencji Apple.

Shijingshan Park

Park rozrywki Shijingshan w Pekinie od 2007 roku pozostaje na celowniku Disneya. Dlaczego? Ano dlatego, że postacie z chińskiej krainy zabaw do złudzenia przypominają te z bajek amerykańskiego koncernu. Myszka Miki, Shrek, Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków, Gufi – każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystko to umieszczone w słynnym z czołówek bajek zamku... Podobno zarządcy Disneylandu „Made in China” prowadzą rozmowy z amerykańskim potentatem kinematografii dziecięcej. Druga strona jednak tego nie potwierdza.

IKEA

„11 Mebli” – tak nazywa się salon meblowy w mieście Kunming, tym samym, w którym działali „dystrybutorzy Apple”. Ot, zwykły duży salon sklepowy. Taki standardowo standardowy. Niebiesko-żółty… Od IKEI różni się tylko nazwą. Makiety pokojów, miniołówki, a nawet projekty bujanych foteli są identyczne. Aha… właśnie – nazwa w języku chińskim brzmi „Shi Yi Jia Ju”, dla odróżnienia od chińskiej nazwy szwedzkiego koncernu: „Ji Jia Jia Ju”.

Joyland

W Changzhou, na zachód od Szanghaju, mieści się kolejny park rozrywki. Tym razem osadzony w świecie rodem z gier komputerowych: World of Warcraft i Starcraft. Marki są własnością firmy Blizzard Entertainment, ale chińscy inwestorzy niespecjalnie się tym przejmują…

KFC

Kentucky Fried Chicken według raportu Harvard School jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Chinach. Nie zmienia to faktu, że w kraju aż roi się od lokali podszywających się pod słynną sieć. KLC, KFG... – opcji jest co najmniej kilka. Znany z logo marki pułkownik Sanders prawdopodobnie przewraca się w grobie.

Harry Potter

Słynny książkowy czarodziej także został wzięty na warsztat przez chińskich kopistów. “New York Times” donosi, że podróbki z Harrym Potterem zalewają chiński rynek. Formy oszustwa przybierają różne kształty. Chyba najciekawszą była zmiana imion bohaterów w „Hobbicie” Tolkiena na te charakterystyczne dla utworów Rowling i sprzedaż książki jako „Harry Potter i Marsz do smoka”.

Disney-Store

Sklep Disneya w pewnym chińskim mieście. Sklep oficjalny, trzeba tu dodać. Mimo sygnowania go przez producenta, jakość oferty jest różna. Agencja Reuters donosi, że obok zabawek oryginalnych na półkach można znaleźć podróbki serii Angry Toys. Pytanie za 100 punktów – w jakim mieście znajduje się ten sklep?

McDonald’s

Nie tylko KFC może „pochwalić się” mniej lub bardziej wiernymi imitacjami swoich lokali. Konkurencja między największymi sieciami fast-foodów przekłada się także na świat produktów nieoryginalnych. Mini Dog i Mcdnoalds to odpowiedź na KLC i KFG. Życzymy smacznego!

BYD F6

Zdjęcie z cyklu: „Znajdź pięć szczegółów”. BYD to stworzony w 2008 roku chiński samochód klasy średniej. Nie wiem, jak jeździ, widzę, jak wygląda. A wygląda znajomo. Poniżej ciekawostka – logo chińskiego producenta i pewnej niemieckiej firmy.

Ktoś tu jest mało kreatywny...

Prawie jak Nike, Adidas, Puma

Większość firm odzieżowych przesunęła swoją produkcję do Azji, żeby było taniej. No i jest taniej, ale nie tak, jakby być mogło... Stąd obecność podróbek. Nire, Adidos, Pmua... Wszyscy to znamy. Ale samo istnienie tych dziwnych marek to jeszcze nic... Otóż w Chinach można spotkać... firmowe salony podróbek! Na zdjęciu sklep Nike, to znaczy Nibe.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.