Jakie są najbardziej wartościowe marki na świecie?
Milward Brown opublikował raport, w którym analizował wartość najpotężniejszych marek na świecie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że wartość marki nie jest odzwierciedleniem wartości rynkowej firmy.
Przedsiębiorstwa z branży technologicznej wywalczyły wiele pozycji na tym rankingu. Pewnie nikogo już nie zdziwi fakt pierwszego miejsca dla stale rozwijającej się w dynamicznym tempie firmy Google. A jak poradzili sobie inni giganci IT?
Milward Brown opublikował raport, w którym analizował wartość najpotężniejszych marek na świecie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że wartość marki nie jest odzwierciedleniem wartości rynkowej firmy.
Przedsiębiorstwa z branży technologicznej wywalczyły wiele pozycji na tym rankingu. Pewnie nikogo już nie zdziwi fakt pierwszego miejsca dla stale rozwijającej się w dynamicznym tempie firmy Google. A jak poradzili sobie inni giganci IT?
- Google (100 miliardów)
- Microsoft (76 miliardów)
- Coca-Cola (67 miliardów)
- IBM (66,6 miliardów)
- McDonald's (66,5 miliardów)
- Apple (63 miliardy)
- China Mobile (61 miliardów)
- GE (59 miliardów)
- Vodafone (53 miliardy)
- Marlboro (49 miliardów)
- Walmart (41 miliardów)
- ICBC (38 miliardów)
- Nokia (35 miliardów)
- Toyota (29 miliardów)
- UPS (27,8 miliardów)
- 16. BlackBerry (27,4 miliardów)
- HP (26 miliardów)
- BMW (23,9 miliardów)
- SAP (23,6 miliardów)
- Disney (23,1 miliardów)
- Tesco (22,9 miliardów)
- Gillete (22,9 miliardów)
- Intel (22,8 miliardów)
- China Construction Bank (22,8 miliardów)
- Oracle (21 miliardów)
Całość została oszacowana w dolarze amerykańskim. Z analizy wynika, że najwięcej zyskały firmy właśnie z branży IT. Nieuwzględniony tutaj Amazon, który znalazł się na 26 pozycji jest na plus o 85%, BlackBerry zyskał aż 100 %, a AT&T odnotowało wzrost o 67 procent.
Pełen raport w formacie PDF znajdziemy tutaj.
źródło: TechCrunch