Jakie są najbardziej wartościowe marki na świecie?

googol
googol
Mariusz Jasiński

01.05.2009 15:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Milward Brown opublikował raport, w którym analizował wartość najpotężniejszych marek na świecie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że wartość marki nie jest odzwierciedleniem wartości rynkowej firmy.

Przedsiębiorstwa z branży technologicznej wywalczyły wiele pozycji na tym rankingu. Pewnie nikogo już nie zdziwi fakt pierwszego miejsca dla stale rozwijającej się w dynamicznym tempie firmy Google. A jak poradzili sobie inni giganci IT?

Milward Brown opublikował raport, w którym analizował wartość najpotężniejszych marek na świecie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że wartość marki nie jest odzwierciedleniem wartości rynkowej firmy.

Przedsiębiorstwa z branży technologicznej wywalczyły wiele pozycji na tym rankingu. Pewnie nikogo już nie zdziwi fakt pierwszego miejsca dla stale rozwijającej się w dynamicznym tempie firmy Google. A jak poradzili sobie inni giganci IT?

    1. Google (100 miliardów)
    1. Microsoft (76 miliardów)
    1. Coca-Cola (67 miliardów)
    1. IBM (66,6 miliardów)
    1. McDonald's (66,5 miliardów)
    1. Apple (63 miliardy)
    1. China Mobile (61 miliardów)
    1. GE (59 miliardów)
    1. Vodafone (53 miliardy)
    1. Marlboro (49 miliardów)
    1. Walmart (41 miliardów)
    1. ICBC (38 miliardów)
    1. Nokia (35 miliardów)
    1. Toyota (29 miliardów)
    1. UPS (27,8 miliardów)
  • 16.  BlackBerry (27,4 miliardów)
    1. HP (26 miliardów)
    1. BMW (23,9 miliardów)
    1. SAP (23,6 miliardów)
    1. Disney (23,1 miliardów)
    1. Tesco (22,9 miliardów)
    1. Gillete (22,9 miliardów)
    1. Intel (22,8 miliardów)
    1. China Construction Bank (22,8 miliardów)
    1. Oracle (21 miliardów)

Całość została oszacowana w dolarze amerykańskim. Z analizy wynika, że najwięcej zyskały firmy właśnie z branży IT. Nieuwzględniony tutaj Amazon, który znalazł się na 26 pozycji jest na plus o 85%, BlackBerry zyskał aż 100 %, a AT&T odnotowało wzrost o 67 procent.

Pełen raport w formacie PDF znajdziemy tutaj.

źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)