15 urodziny PlayStation - jak to leciało?

15 urodziny PlayStation - jak to leciało?04.12.2009 08:55
PlayStation ma 15 lat!
Mateusz Gajewski

3 grudnia 1994. Japońska firma SONY wprowadza na rynek konsolę nowej generacji - PlayStation. Wówczas rozpoczął się nowy rozdział w historii gier wideo. Nowa konsola szybko trafiła pod strzechy, a owładnięci manią grania ludzie na całym świecie masowo wykupywali wszystkie dostępne zapasy pierwszego PlayStation. Kilka lat później, w roku 2000, na rynek trafił następca - konsola PlayStation 2, która do dziś zajmuje pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się konsol wszechczasów.

3 grudnia 1994. Japońska firma SONY wprowadza na rynek konsolę nowej generacji - PlayStation. Wówczas rozpoczął się nowy rozdział w historii gier wideo. Nowa konsola szybko trafiła pod strzechy, a owładnięci manią grania ludzie na całym świecie masowo wykupywali wszystkie dostępne zapasy pierwszego PlayStation. Kilka lat później, w roku 2000, na rynek trafił następca - konsola PlayStation 2, która do dziś zajmuje pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się konsol wszechczasów.

Tak. Tak to leciało! Historia produktu jest dość długa, bowiem wczoraj marce PlayStation stuknęło 15 lat. Zarówno pierwsza konsola firmy SONY jak i jej następczyni doczekały się odchudzonych wersji. Fakt ten dodatkowo spotęgował sprzedaż sprzętu. W międzyczasie, dokładnie 12 grudnia 2004 (a więc nieco ponad 10 lat po premierze pierwszej konsoli PlayStation), na rynku wylądowała przenośna wersja konsoli SONY. Niestety jak pokazała historia jej sukces nie był tak duży, jak wróżono. Niemniej jednak PSP ma się dobrze, a aktualnie sprzedawana jest już 4 wersja tego sprzętu.

Jeśli zaś chodzi o stacjonarne konsole, to 11 listopada 2006 roku do sklepów trafiły pierwsze sztuki PlayStation 3. Tutaj także nie możemy mówić o gigantycznej czy rekordowej sprzedaży. Niestety proste błędy jak kiepski marketing czy brak dobrych gier spowodowały, że ludzie niechętnie sięgali po, bardzo drogi jak na owe czasy, sprzęt japońskiego giganta. 3 września bieżącego roku na rynek trafiła odchudzona wersja PS3, która nieco przyspieszyła sprzedaż.

Aktualnie ponownie coraz więcej ludzi sięga po konsole PlayStation. Widać nowy sprzęt i niższa cena są czynnikiem decydującym, do tego warto dodać wzrastającą ostatnio niechęć do największego konkurenta SONY na froncie branży gier wideo.

Jaka będzie przyszłość japońskiego giganta? Kiedy zobaczymy kolejną konsole opatrzoną logo PlayStation? Miejmy nadzieję, że... za jakiś czas. Wszakże technologia, która drzemie w PlayStation 3, dopiero powoli zaczyna pokazywać pazur.

Wszystkiego najlepszego PlayStation!

Żyj nam sto lat!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.