Czy PlayStation Move to także dildo? [test]
Pora na ostateczną konfrontację wschodnich sztuk walki. W prawym narożniku "stary wyjadacz", wspierany przez grupę swoich wiernych fanów - blog GRRR.pl. W lewym narożniku zupełny nowicjusz, "świeży narybek" z Japonii - PlayStation Move. Kto wyjdzie zwycięsko z tej potyczki? Zapraszamy na zwariowany test kontrolera ruchowego firmy SONY.
16.09.2010 23:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pora na ostateczną konfrontację wschodnich sztuk walki. W prawym narożniku "stary wyjadacz", wspierany przez grupę swoich wiernych fanów - blog GRRR.pl. W lewym narożniku zupełny nowicjusz, "świeży narybek" z Japonii - PlayStation Move. Kto wyjdzie zwycięsko z tej potyczki? Zapraszamy na zwariowany test kontrolera ruchowego firmy SONY.
Zgodnie z zapowiedziami mamy zamiar odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania. Nie przedłużajmy więc (uwaga: zachowano oryginalną pisownię w przypadku pytań!):
Jak sprawuje się jako dildo? - Chyba dobrze. Rozmiarami przypomina naturalny wibrator, a gumowa kulka będąca zwieńczeniem urządzenia jest... gumowa. Z pewnością przyjęłaby także na siebie wszelakiej maści żele i kremy zapewniające dodatkowe doznania. Pytanie tylko, kto później chciałby użyć takiego czegoś.
Czy move ma taką dokładność, jaką dekaruje Sony? – Zdecydowanie. Kontroler jest bardzo czuły praktycznie we wszystkich płaszczyznach.
Jaka jest przewidywalność Move Damage, nawiązując do Wii Damage? – Gumowa kulka z pewnością chroni przed uszkodzeniami. Do tego jest także specjalny pasek z klamerką, który trzyma sztywno Move przy dłoni.
Czy kontrolerami da się otworzyć piwo? – Oczywiście. Świetnie nadaje się do tego przycisk T umieszczony u spodu urządzenia.
Czy świecąca kuleczka jest odporna na gryzienie przez 1-roczne dziecko? – Do czasu. Z pewnością po jednym ugryzieniu pozostanie tylko ślad, ale dłuższa zabawa może się skończyć nieprzyjemnie.
Czy dobrze trzyma się w dłoni? – Bardzo dobrze. Jest zrobione z wysokiej jakości plastiku, który nawet w starciu ze spoconą dłonią „przyczepia” się do ciała.
Jak mocno świeci w ciemnym pomieszczeniu? – Nie za mocno, ale wystarczająco mocno, aby kamera dokładnie odczytała nasze ruchy.
Co się stanie, jak schowasz pałeczkę za plecy? – Kontroler traci kontakt z PS Eye. W większości gier wyświetla się stosowny komunikat, a sam kontroler nieco wariuje (np. rakietka w grze Sports Champions wciąż reaguje, jednak błędnie odczytuje nasze ruchy).
Jak wygląda kwestia lagów, czy rzeczywiście jest tak, jak pisaliście? – W kilku grach są one zupełnie niezauważalne, ale zdarzają się także pozycje, przy których faktycznie jest pewne drobne opóźnienie jest (np. Planet Minigolf). Ponowna konfiguracja w pewnym stopniu jednak rozwiązuje problem. Jeśli jednak kontroler jest wycelowany bezpośrednio w ekran, wówczas nie powinniśmy doświadczyć lagów.
Czy jest wytrzymały? Tzn. Czy jeżeli spadnie z wysokości około 1,5 m, to przeżyje? – Jeśli bezpośrednio na kulkę, to z pewnością tak, ponieważ zamortyzuje ona upadek. Całość wygląda solidnie, więc po upadku z 1,5 metra z pewnością będzie jedynie lekko poobijana (wszystko zależy od podłoża, na jakie spada urządzenie).
Czy ma znaczenie to, czy gracz siedzi lub stoi podczas grania? – W przypadku gier sportowych zaleca się stać. W przypadku shooterów (my testowaliśmy na Resident Evil 5 Gold Move Edition) można siedzieć lub stać. Nie ma to wpływu na rozgrywkę.
Czy można zrobić unik poprzez kucnięcie? – Nie mieliśmy możliwości sprawdzenia tego, ale wydaje się to prawdopodobne.
Ile padów potrzeba, by grać w gry we dwoje (maksymalnie) - 2 czy 4? – Gry są tworzone tak, aby można było w nie grać już przy użyciu jednego kontrolera Move. Dla komfortu zaleca się jednak zakup dodatkowych kontrolerów (np. w łucznictwie w Sports Champions można grać z jednym Move, ale z dwoma jest lepiej i bardziej realistycznie).
Jaka jest maksymalna i minimalna odległość grania od telewizora? – Minimum to około metra (od kamerki!). Maksimum – to zależy, w jakiej grze. W większości produkcji gdy się oddalamy, to także przedmiot na ekranie, który reprezentuje Move, maleje.
Czy da się przy pomocy tegoż cuda jeść spaghetti? - Owszem. Ale jest to nieco niewygodne. Może lepiej nadałby się do tego Navigation Stick.
Jak rzucę psu PS Move, to będzie też to przynosił, czy raczej nie przyniesie dla dobra swojego właściciela, by grał na padzie, a nie za pomocą zabaweczki? – Mój pies tylko powąchał kulkę i zdecydowanie wolał swoją piłeczkę.
Czy lubicie placki? – Jeśli są z dżemem, to tak. Posypane cukrem już nie bardzo.
Czy po teście widać potencjał tego urządzenia? – Przyznam szczerze, że początkowo grając na Move z RE5 Gold Ed., czułem się nieco dziwnie. Dziwnie się sterowało, dziwnie się strzelało, ale po czasie zdążyłem się przyzwyczaić. I tak, headshoty faktycznie pięknie wchodzą. Potencjał jest, zobaczymy tylko, czy gry w pełni będą go wykorzystywać.
Czy grając w ciemności, te kule nie będą za mocno razić po oczach? – Nie, ich barwa jest stonowana, dzięki czemu nie przeszkadzają. Jedynie widać ich lekkie odbicia w TV.
Jakie są dostępne kolory tej kuleczki? Jest kolor czarny? ^^ - Kulka jest mlecznobiała, gumowa. U jej nasady zamontowane są 3 diody, które są odpowiedzialne za generowanie kolorów.
Czy można ich użyć na lotniskowcu do sprowadzania samolotów? – Z pewnością, ale w pobliżu musi być PS3 z odpaloną grą obsługującą Move - tylko wtedy kulka świeci.
Czy lepiej kupić jeden kontroler główny i navigation stick czy może lepiej dwa główne. Koszt niewiele większy, a chyba możliwości większe. – Moim zdaniem lepiej kupić 2 kontrolery Move. Navigation Stick z pewnością się przydaje, ale bez problemu można także grać na padzie. Zdjęcie we wstępie tego wpisu obrazuje sposób, w jaki należy trzymać DualShocka/Sixaxisa. Przyznam szczerze, że gra się tak przyjemnie i po chwili „inicjacji” żadne problemy nie są odczuwalne.
Baterie czy wbudowane akumulatorki jak w padach. Jeśli akumulatorki to czy da się grać na kabelku podczas ładowania :) – Akumulatorki, takie jak w padach. Można ładować i grać, ale nie polecam grać wówczas w gry sportowe (jak np. boks czy rzut dyskiem, gdyż można przez przypadek rzucić całą konsolę). Do FPS-ów nie ma problemu - tam tak dużo nie machamy.
Czy “różdzka” dobrze leży w ręku – Jest miła w dotyku i bardzo ciepła (a tak na serio - jest w porządku).
Czy na navigation sticku i move controlerze można pograć w dwie osoby np w tenisa? – Nie. Navigation stick jest tylko używany w takich grach, jak RE5 czy Heavy Rain Move Edition.
Czy sprawdzi się jako broń obuchowa, jak np. wałek – Ze względu na gumową kulkę zadawane obrażenia mogą być słabe, ale zawsze można odwrócić kontroler, a wtedy otrzymujemy mnożnik +5 do siły i uderzenia.
Czy można ściągnąć końcówkę i użyć jej jako kula analna? Albo bez ściągania… ? – Tak, ale nie radzę tego próbować w domu.
Ile to ma przycisków? – Dokładnie 9: SELECT, START, przycisk MOVE, przycisk PS (uruchamiający menu konsoli w trakcie gry), standardowe kółko, krzyżyk, trójkąt i kwadrat oraz przycisk „T” (spust).
Jest w tym dual shock ? Jakieś wibracje ? – Tak, kontroler wibruje w grach.
Czy Move jest alternatywą dla ludzi, którzy nie lubią grać w FPSy na padzie? – Zdecydowanie tak. To coś jak myszka, tyle że wskazujemy cele na ekranie, podobnie jak za pomocą lasera, np. podczas pokazu slajdów z rzutnika multimedialnego.
Czy jest dostępny inny zestaw PS Move ? Tzn inny niż Starter Pack. Taki, żeby miał pełne gry a nie demo. - Niestety, nie w Europie. W USA zamiast demo disc otrzymują pełną wersję Sports Champions.
Czy te świecące jaja można wyłączyć? Jak i dlaczego? – Nie, ponieważ wówczas kamerka przestaje śledzić położenie kontrolera w przestrzeni trójwymiarowej naszego otoczenia.
Will it blend? – Yes, it will.
No i ostateczne pytanie – jak Move wypada na tle Wii? Wielu z Was o to pyta, więc postanowiłem odpowiedzieć. Może nie mam zbyt dużego doświadczenia z konsolą Nintendo, ale udało mi się na niej zaliczyć Wii Sports, Madworld, No More Heroes oraz Super Mario Galaxy. W związku z tym po testach Move muszę uznać, że jest to ta sama idea, którą jakiś czas rozpoczęło Nintendo i później poprawiło, dorzucając Motion Plus.
Move jest czymś ponad tym – oferuje to samo, ale jednak coś więcej. Kontroler naprawdę jest superprecyzyjny, kamera dzięki świecącej kulce potrafi doskonale odczytać, w jakiej aktualnie znajduje się on pozycji i jak daleko jesteśmy od telewizora. Można więc śmiało nazwać Move rozwinięciem Wiilota. Jest to dużo bardziej zaawansowany Wiilot, Wiilot przyszłości, Wiilot 3.0.
Mam nadzieję, że udało mi się w satysfakcjonujący sposób odpowiedzieć na Wasze pytania. Jeśli jeszcze wpadniecie na coś ciekawego, to nie bójcie się zapytać.
Rzućcie też okiem na Akcesoria do PS3 - jakie warto posiadać?