22tracks.com - tak się powinno promować muzykę

22tracks.com - tak się powinno promować muzykę12.05.2010 13:24
fot. sxc.hu
Jakub Poślednik

Muzyka w sieci ma długą i barwną historię. Temat jak żaden inny wzbudza kontrowersje. Od wczesnych dni Napstera i piracenia nagrań, przez sukces iTunes i innych sklepów z muzyką po najnowocześniejsze formy promocji i sprzedaży muzyki których wspaniałym przykładem jest 22tracks.com.

Muzyka w sieci ma długą i barwną historię. Temat jak żaden inny wzbudza kontrowersje. Od wczesnych dni Napstera i piracenia nagrań, przez sukces iTunes i innych sklepów z muzyką po najnowocześniejsze formy promocji i sprzedaży muzyki których wspaniałym przykładem jest 22tracks.com.

Zazwyczaj nie słucham muzyki kierując się jedynie jej gatunkiem, jednak jeśli to ktoś inny będzie wybierał czego słucham, to zawężenie wyboru do jednego gatunku jest nienajgorszym pomysłem. Właśnie z tego powodu naprawdę dobrze bawiłem się korzystając w ostatnich dniach z 22tracks.com.

22tracks.com to swoista szafa grająca składający się z 22 list różnych gatunków muzycznych, z których każdy zawiera 22 utwory, wybrane przez wyspecjalizowanych DJów z Amsterdamu - czytamy na stronie.

Wyboru muzycznego dokonują nie tylko didżeje ale też dziennikarze muzyczni, prezenterzy radiowi i ludzi związanych z przemysłem muzycznym. 22 listy, z 22 utworami każda, są udostępnione za darmo w streamingu. Można je odtwarzać, pauzować, przewijać i odsłuchiwać do woli. Dodatkowe opcje shuffle urozmaicają korzystanie ze strony, tak jak i możliwość stworzenia własnego miksu z dostępnych piosenek (w tym wypadku trzeba założyć darmowe konto).

Strona wygląda przepięknie, minimalizm wykonania połączono tu z dużą ilością funkcji. Każdy gatunek muzyczny ma inną oprawę kolorystyczną, w kolumnie po prawej stronie znajdziemy informacje o osobie która ułożyła playlistę oraz małą reklamę. Główną część strony zajmuje oczywiście playlista. Przy każdym utworze znajduje się informacja: wykonawca, tytuł, album z którego pochodzi oraz linki do profilu wykonawcy na Twitterze, do jego strony oraz albumu na iTunes (na tym linku zarabiają autorzy strony, jeśli zdecydujemy się dokonać zakupu).

22tracks.com jest platformą promocji nowych wykonawców, prezentacji trendów muzycznych i przede wszystkim doskonale rozwiązanym sposobem promocji muzyki objętej prawami autorskimi. W nienachalny sposób prezentuje opcję zakupu muzyki która nam się spodoba, co nie znaczy, że z serwisu nie można korzystać za darmo - w końcu nikt nikogo do kupowania muzyki nie zmusza. Wybór muzyczny jest co jakiś czas odświeżany, pojawiają się nowe utwory, wykonawcy i całe playlisty oraz didżeje.

22Tracks udostępnia to co najlepsze w dobie internetu i nie przyczynia się do piractwa. Odkrywanie muzyki nigdy nie było prostsze - pisze Alex Wilhelm na [TNW](http://thenextweb.com/apps/2010/05/07/indepth-22tracks-winner-awards-tnw/).

Strona wystartowała w październiku 2009 r. i obecnie szykuje się do ekspansji, twórcy zapowiadają darmową aplikację na iPhona (premiera 22 maja) z zachowaniem pełnej funkcjonalności strony internetowej, w planach jest też program telewizyjny 22videos. Według mnie serwis jest idealnym przykładem jak fantastycznie może rozwinąć się dobrze przemyślany i zaprojektowany startup. Widać, że twórcy bardzo o niego dbają, duża grupa fanów obecna zarówno na Twitterze jak i Facebooku jest regularnie informowana o nowościach i zapowiedziach serwisu.  Pytanie tylko na czym jeszcze zarabiają jego właściciele, bo zyski z linków do iTunes pewnie starczają im tylko na pokrycie kosztu serwerów.

Źródło: thenextweb.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.