3 sposoby na to, jak zostać zauważonym w pracy

3 sposoby na to, jak zostać zauważonym w pracy17.02.2010 11:00
Sabina Stodolak

Pracujesz ciężko. Nigdy nie wychodzisz przed czasem, a nawet robisz kilka nadgodzin w tygodniu. Jesteś miły i sympatyczny i nigdy się nie skarżysz. Wykonujesz swoje zadania obowiązkowo, ale znów ominął Cię awans, podwyżka a nawet świąteczna premia? Może nikt Cię w pracy nie zauważa?

Pracujesz ciężko. Nigdy nie wychodzisz przed czasem, a nawet robisz kilka nadgodzin w tygodniu. Jesteś miły i sympatyczny i nigdy się nie skarżysz. Wykonujesz swoje zadania obowiązkowo, ale znów ominął Cię awans, podwyżka a nawet świąteczna premia? Może nikt Cię w pracy nie zauważa?

Niestety w życiu biurowym bywa tak, że jedni są bardziej przebojowi, a inni nie. Ci pierwsi szybciej i częściej awansują i mają z reguły wyższe pensje. Nawet jednak jeśli jesteś osobą dość nieśmiałą, wycofaną i mało charyzmatyczną, możesz poprawić swoje notowania i sprawić, aby szef cię w końcu zauważył. Niestety, wykonywanie solidnie codziennych obowiązków, nie zawsze wystarczy. Co zatem możesz zrobić?

Postaw na rozwój

Każda organizacja chce, aby ich pracownicy się rozwijali i zdobywali nowe umiejętności. Oczywiście, nie zawsze są na to fundusze, nie zawsze też Pani z HR przyjdzie do Ciebie z propozycją szkolenia. Nie znaczy to jednak, że nie możesz ich szukać na własną rękę. Dowiedz się, czy w Twojej firmie jest budżet szkoleniowy ? jeśli tak, zapytaj szefa czy możesz z niego skorzystać. Pamiętaj, aby mieć już wcześniej przygotowaną odpowiedź na to, w czym chcesz się rozwijać. Jeśli budżetu nie ma, poszukaj wśród szkoleń refundowanych z Unii propozycji dla Ciebie. Szkoleń jest obecnie dużo, w przypadku refundowanych, pracodawca płaci zaledwie 20% szkolenia. Nawet jeśli Twój pracodawca nie ma na takie szkolenie funduszy, możesz mu zaproponować, że sam te 20% zapłacisz. to inwestycja, która Ci się zwróci w dwójnasób ? zarówno zdobędziesz nowe kompetencja, jak i Twój szefa zauważy, że ? w przeciwieństwie do Twoich kolegów ? dbasz o to, by firmie przynieść dodatkowe korzyści związane z poszerzeniem Twoich umiejętności.

Zgłoś się do szefa po informację zwrotną

Umów się z szefem na rozmowę w cztery oczy. Zapytaj go, jak ocenia Twoją pracę i co jego zdaniem powinieneś poprawić i o co bardziej zadbać. Nie tylko będziesz miał jasność tego, jak szef o Tobie myśli, ale również otrzymasz precyzyjne informacje (a przynajmniej powinieneś) dotyczące tego, nad czym powinieneś pracować. Dzięki takiej rozmowie też zyskujesz. Po pierwsze - szef widzi że ci zależy, po drugie, - zmuszasz go do tego, by przyjrzał się baczniej Twojej pracy (może go oświeci), po trzecie ? jeśli szef Ci powie, że jesteś super pracownikiem, możesz bez większych problemów dwa, trzy tygodnie po rozmowie pójść i poprosić o podwyżkę.

Popraw komunikację z kolegami z pracy

Ci, których się zauważa, to często Ci, którzy mają szeroką sieć kontaktów. Być może nie wychodzisz z kolegami na imprezy pracownicze, a może wykonujesz swoje obowiązki, ale nikomu z działu nie pomagasz? Dopóki będziesz przemykał chyłkiem, nikt nie dostrzeże Ciebie, ani Twojego potencjału. To, że nie jesteś duszą towarzystwa nie znaczy, że nie możesz być bardziej lubianym. Staraj się proponować współpracownikom swoją pomoc, obdarzaj ich pochlebstwami, rób dla nich coś miłego (np. zaproponuj przyniesienie kawy, kiedy sam idziesz do automatu) ? w ten sposób, zostaniesz zauważony przez kolegów, a zwrotnie przez szefa. Jeśli masz trudność z kontaktami ze współpracownikami, postaraj się wypracować sobie metodycznie nawyk kontaktowania się ze współpracownikami. Na przykład, możesz codziennie pod koniec pracy, zapisywać sobie co miłego lub pomocnego zrobiłeś dziś dla któregokolwiek współpracownika. Nie musisz od razu starać się wszystkim nadskakiwać ? to może zostać odebrane jako nieszczere. Zacznij stopniowo ? w poniedziałek - kawa dla Krzyśka, we wtorek ? komplement dla Zosi, w środę ? pomoc Kubie z papierami. Metoda długoterminowa, ale skuteczna. Pamiętaj o tym, by codziennie coś zrobić. Może to być nawet jeden, niewielki gest.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.