5 aparatów, które miały zmienić świat, ale tego nie zrobiły

5 aparatów, które miały zmienić świat, ale tego nie zrobiły15.08.2010 20:35
aparat fotograficzny
Blomedia poleca

Pierwsze na rynku, innowacyjne, wnoszące nową jakość – takie miały być. Rzeczywistość i prawa rynku zweryfikowały obietnice ich twórców. Oto 5 aparatów, które miały zmienić sposób, w jaki patrzymy na fotografowanie, ale tego nie zrobiły.

Sigma D-P1

Innowacyjna matryca z lustrzanki w kompaktowej obudowie z dobrym stałoogniskowym obiektywem – założenie projektantów Sigmy było genialne. Później ten sam pomysł rozwinęły firmy Olympus czy Panasonic prezentując aparaty systemu Mikro Cztery Trzecie, a w pełni ostatnio Sony czy Samsung. Ale to Sigma była pierwsza. W modelu DP1 zastosowano sensor znany z lustrzanek tego producenta oznaczony symbolem Foveon X3. Aparat jest niestety bardzo wolny, nieźle radzi sobie w świetle dziennym, ale nieco gorzej w gorszych warunkach oświetleniowych. Najnowszym aparatem z tej serii jest model DP2s.

Ricoh GXR

Ricoh GXR to pierwszy na świecie aparat z z wymiennymi obiektywami i matrycą w jednym module. To prawdopodonie także jedyny taki aparat w historii, chyba, że Ricoh zdecyduje się wypuścić jego następcę. Firma oferuje kilka modułów, które można podczepić do kompaktowego korpusu. System wymiennych modułów ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony, dzięki połączeniu obiektywu i matrycy z procesorem obrazu, sam producent może dobrać optymalną optykę do sensora.

Takie rozwiązanie eliminuje też problem zabrudzeń na matrycy. Z drugiej strony chcąc kupić nowe szkło jesteśmy zmuszeni wydać dodatkowe pieniądze również na matrycę. Warto tu dodać, że nie są to małe pieniądze. GXR trafi pewnie w ręce specyficznej, małej grupy bogatych odbiorców i na tym skończy się jego historia.

Fuji FinePix Real 3D W1

Rok temu Firma Fujifilm oficjalnie zaprezentowała model Fuji FinePix Real 3D W1 – pierwszy stereoskopowy kompakt cyfrowy. Wszyscy byli zachwyceni. Niektórzy wróżyli nawet swego rodzaju przełom w fotografii. Wyszło niestety kiepsko. 3D W1 sprzedaje się średnio i ma przeciętne recenzje. Jako zwykły kompakt sprawuje się słabo, a podobno piękne zdjęcia 3D można oglądać tylko na dedykowanym wyświetlaczu od firmy Fujifilm lub ekranie aparatu.

Nawet, jeśli jest po prostu przyzwoitym aparatem to z pewnością nie zmienił świata fotografii. Mimo to duży plus dla Fuji za pionierskie podejście do fotografii 3D.

Contax N digital

Pierwszą lustrzanką cyfrową z matrycą pełnoklatkową nie był Canon, ale … Contax N digital. Zaprezentowany w 2000 roku aparat trafił do sprzedaży dopiero w 2002 roku i był produkowany jedynie przez ok rok. Lustrzanka otrzymała matrycę CCD Phillipsa o rozdzielczości 6 Mpx i wielkości 24×36mm. Ten innowacyjny aparat był oferowany wraz ze świetnym obiektywem Carl Zeiss N Vario-Sonnar T* 17-35mm f2.8. Nie pomogło to jednak w zyskaniu pozytywnych opinii wśród użytkowników, którzy zarzucali Contaxowi między innymi duże szumy powyżej ISO 100. Aparat był też bardzo drogi.

Apple QuickTake

QuickTake został z dumą zaprezentowany przez firmę Apple w 1994 roku. Był to jeden z pierwszych aparatów cyfrowych na rynku oferujący przy tym rozdzielczość zdjęć 0.3 Mpx (640 x 480 px). Jego produkcja trwała tylko 3 lata po czym władze kalifornijskiej firmy zdecydowały się wycofać brzydala z rynku. W tym czasie powstały trzy wersje QuickTake’a – modele 100, 150 i 200. Ostatnia wersja przypominała nieco współczesne kompakty, czego nie można powiedzieć o pierwszym modelu. Za stworzenie tych aparatów odpowiedzialne są tak naprawdę firmy Kodak oraz Fujifilm, które oferowały niemal identyczne modele pod swoją nazwą. Ciekawe, co by było, gdyby firma Apple na poważnie zainteresowała się rynkiem aparatów.

Źródło: fotoblogia

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.