6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka?

6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka?06.04.2011 17:51
Radość kibiców klubu FC Barcelona (Fot. Flickr/Ferminius/Lic CC by-nd)

Jak zdobyć miliony fanów w kilka godzin? To proste – wystarczy grać w jednym z europejskich klubów, zdobyć tytuł Piłkarza Roku FIFA i zarabiać ponad 30 mln euro rocznie. Na koniec trzeba założyć konto na Facebooku. Komu się to udało?

Jak zdobyć miliony fanów w kilka godzin? To proste – wystarczy grać w jednym z europejskich klubów, zdobyć tytuł Piłkarza Roku FIFA i zarabiać ponad 30 mln euro rocznie. Na koniec trzeba założyć konto na Facebooku. Komu się to udało?

Niekwestionowaną gwiazdą Twittera został kilka tygodni temu Charlie Sheen. Wystarczyła jedna doba, aby jego tweety zaczął śledzić ponad milion internautów.

Milion fanów nie jest jednak liczbą, która zrobiłaby wrażenie na innym gwiazdorze. Argentyński piłkarz grający w barwach klubu FC Barcelona Leo Messi założył kilka godzin temu stronę na Facebooku.

Lionel Andrés
Lionel Andrés

Reakcja fanów piłkarza przeszła najśmielsze oczekiwania. W ciągu trzech godzin jego stronę polubiło ponad 6 milionów internautów. Fanów nadal przybywa, choć w nieco wolniejszym tempie – do strony dopisuje się obecnie około 500 osób na minutę, a licznik pokazuje 6 mln 696 tys.

Skąd tak duża popularność? Urodzony w 1987 roku w Argentynie Lionel Messi grał w piłkę od najmłodszych lat. Jego kariera przyspieszyła – paradoksalnie – w wyniku problemów zdrowotnych. Konieczność leczenia w Europie sprawiła, że Messi zaczął grać w klubie FC Barcelona.

Mimo wielokrotnych namów piłkarz nie zdecydował się na zmianę obywatelstwa i nadal zasila reprezentację Argentyny. W 2010 roku został uznany za najlepiej zarabiającego piłkarza świata – na jego konto wpłynęło 33 mln euro.

Porównanie liczby fanów
Porównanie liczby fanów

Warto podkreślić, że jego macierzysty klub, FC Barcelona, może pochwalić się dwunastoma milionami fanów na Facebooku. Znacznie gorzej wypada sponsor Messiego – Adidas. Firmę tę polubiło do tej pory zaledwie 1,9 miliona internautów.

Sądzicie, że Messi ustanowił rekord nie do pobicia? Czy – Waszym zdaniem – ktokolwiek może liczyć na równie spektakularny wynik?

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.