605 tys. dol. za spotkanie z szefem Apple'a. Z kim z branży IT można pogadać taniej?

605 tys. dol. za spotkanie z szefem Apple'a. Z kim z branży IT można pogadać taniej?13.05.2013 13:00
Ile byście zapłacili, żeby pogadać o jabłkach? (Fot. Flickr/erix!/Lic. CC by)
Marta Wawrzyn

Kawa bywa czasem kosmicznie droga, ale kto by pomyślał, że aż tak. Dobiega końca aukcja charytatywna, na której można wylicytować kawę z szefem firmy Apple, Timem Cookiem. Aktualna cena to 605 tys. dol. Ale jeśli Was nie stać na Cooka, wiedzcie, że są w branży IT ważni ludzie, z którymi można pogadać za niższą kwotę.

Kawa bywa czasem kosmicznie droga, ale kto by pomyślał, że aż tak. Dobiega końca aukcja charytatywna, na której można wylicytować kawę z szefem firmy Apple, Timem Cookiem. Aktualna cena to 605 tys. dol. Ale jeśli Was nie stać na Cooka, wiedzcie, że są w branży IT ważni ludzie, z którymi można pogadać za niższą kwotę.

Ludzie płacili już miliony za lunch z Warrenem Buffetem, teraz czas na Tima Cooka. Cenny czas szefa Apple'a można kupić na aukcji charytatywnej.

605 tys. dol. za kawę. Tylko po co?

Czy w czasie, który jest potrzebny, by wypić jedną kawę, da się kogoś poznać? Zapytać go o coś ważnego? Poprosić o radę biznesową? Zaprezentować swój pomysł? Nauczyć się czegoś od niego? Czy może ten czas wystarczy co najwyżej na uściśnięcie ręki i wymianę paru uprzejmości?

Spotkanie z Timem Cookiem przy kawie można wylicytować tutaj; aktualna cena, od kilkunastu dni niezmienna, to 605 tys. dol. Jutro aukcja się kończy, więc pewnie nic już się nie zmieni. Cena jest już zresztą wywindowana dość mocno, śmiem wręcz twierdzić, że żaden człowiek, który nie jest szaleńcem albo przynajmniej ekscentrykiem, nie zapłaciłby tyle za spotkanie przy kawie z drugim człowiekiem.

Ile kosztuje kawa? (Fot. Flickr/ Howdy, I'm H. Michael Karshi/Lic. CC by)
Ile kosztuje kawa? (Fot. Flickr/ Howdy, I'm H. Michael Karshi/Lic. CC by)

Dla przeciwników Apple'a to kolejny dowód na to, że fanatyzm wielbicieli produktów z jabłuszkiem jest przerażający. Ale licytujący to nie tylko anonimowi fani, to też firmy, których właściciele najwyraźniej liczyli na jakiś rodzaj życiowej szansy i byli gotowi za to słono zapłacić.

Nie wiem, gdzie w tym sens, ale może się mylę? Może godzinne spotkanie ze znaną osobistością, która osiągnęła sukces w biznesie, powoduje, że na człowieka spływa jakiś rodzaj olśnienia?

Chcecie taniej? Da się taniej

Najbardziej jednak rozbawił mnie artykuł TechCruncha, w którym poinformowano o możliwości zjedzenia obiadu z Jackiem Dorseyem, twórcą Twittera. Cel jest również szczytny, człowiek ma pewność, że nie umrze w trakcie rozmowy z głodu, a cena, w porównaniu z Cookiem, niziutka (obecnie 5 tys. dol.).

Dorsey ma szansę jeszcze "zdrożeć" – aukcja kończy się 16 maja. Ale tak czy siak, Cooka raczej nie przebije. A może właśnie powinien być bardziej ceniony: w bardzo młodym wieku zbudował start-up, który jest potęgą, teraz tworzy kolejny projekt (Square). Sama bym chętnie pogadała o jego doświadczeniach. Nie wiem, czy bym od tego zmądrzała, ale nie sądzę, żebym zmarnowała czas.

Nie uważam jednak, żeby ci, na których działa magia Apple'a, analizowali to w ten sposób. Kawa z Cookiem to kawa z Cookiem, nie ma tu nad czym dużo myśleć. Dają za mniej niż milion, trzeba brać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.