7 milionów aktywnych klientów e-bankowości

7 milionów aktywnych klientów e-bankowości16.10.2008 09:00
K Falernowa

Jeszcze nie teraz, ale całkiem niedługo. Związek Banków Polskich na podstawie analiz rynku stwierdził, że jeszcze w 2008r. liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej przekroczy 7 milionów. Usługi tego typu są coraz bardziej popularne, mimo, że w dalszym ciągu około 40% Polaków nadal płaci rachunki tradycyjnymi sposobami - na poczcie bądź w kasach usługodawców.

Jeszcze nie teraz, ale całkiem niedługo. Związek Banków Polskich na podstawie analiz rynku stwierdził, że jeszcze w 2008r. liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej przekroczy 7 milionów. Usługi tego typu są coraz bardziej popularne, mimo, że w dalszym ciągu około 40% Polaków nadal płaci rachunki tradycyjnymi sposobami - na poczcie bądź w kasach usługodawców.

W pierwszym półroczu 2008r. podpisano 1,4 miliona nowych umów o korzystanie z bankowych kanałów elektronicznych. O niemal 900.000 osób wzrosła natomiast liczba tych, którzy aktywnie wykorzystują możliwości e-bankowości. W połowie roku łącznie mieliśmy w kraju 6,4 miliona klientów bankowości elektronicznej, którzy regularnie korzystają z oferowanych w jej ramach usług - prognozy mówią, że w drugim półroczu przekroczona zostanie liczba 7 milionów.

Statystyczny aktywny użytkownik kanałów elektronicznych wykonuje 4 przelewy elektroniczne w miesiącu - w przypadku firm sektorów małych i średnich przedsiębiorstw jest to 19 przelewów co miesiąc.

Obie grupy korzystają również z innych bezgotówkowych form płatności. Są to przeważnie karty debetowe - aktywnych jest ich obecnie 19,1 miliona. W użytku jest także ok. 8,5 miliona kart kredytowych oraz 430,1 tysiąca kart obciążeniowych.

Zastanawiająco duża jest jak na razie różnica pomiędzy ilością podpisanych umów bankowości elektronicznej - obecnie 11,2 miliona - a liczbą użytkowników, którzy z niej faktycznie korzystają - jest ich niemal o połowę mniej, bo jak wspomniałam już 6,4 miliona. Oznaczać to może, że nadal klienci banków podpisują umowy na różne usługi odruchowo bądź "na wszelki wypadek", a faktycznie nie są im one potrzebne - lub po prostu nie potrafią z nich korzystać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.