7 najciekawszych urządzeń z zakrzywionymi ekranami

7 najciekawszych urządzeń z zakrzywionymi ekranami01.09.2014 08:06

Zakrzywione ekrany otworzyły przed projektantami elektronicznych gadżetów nowe możliwości. Zamiast obowiązujących do niedawna płaszczyzn pojawiły się nowe, ciekawe pomysły, wykorzystujące zarówno wklęsłe, jak i wypukłe wyświetlacze. Gdzie je znajdziemy i jaka jest ich funkcja?

Samsung Galaxy Round

Pierwszy smartfon z wygiętym ekranem to dzieło Samsunga. Samsung Galaxy Round zadebiutował jesienią 2013 roku pokazując, że jego producent nie miał sensownego pomysłu na wykorzystanie zakrzywionego wyświetlacza.

Wygięty wzdłuż podłużnej osi telefon ma konfigurację zbliżoną do Galaxy Note’a 3 - ekran Full HD Super AMOLED o przekątnej 5,7 cala, Snapdragon 800 (4 x 2,3 GHz), 3 GB pamięci RAM i aparat 13 Mpix. Do czego przydaje się zakrzywiony ekran?

Producent przewidział możliwość sterowania niektórymi funkcjami leżącego na blacie telefonu za pomocą przechylania go, niczym kołyski, w jedną lub druga stronę. Wygląda to efektownie, jednak nie dajmy się omotać marketingowcom – ta funkcja do działania potrzebuje jedynie zaokrąglonych pleców urządzenia, a nie wygiętego ekranu.

LG Flex

Model, który pokazał się na rynku kilka tygodni po Samsungu Galaxy Round, budził zainteresowanie za sprawą swojego kształtu. 6-calowy phablet był na reklamach wygięty w imponujący łuk i choć w rzeczywistości wygięcie było znacznie mniejsze, to i tak prezentowało się efektownie.

LG G Flex, pierwsze wrażenia. Czy zakrzywiony ekran ma sens?

Po co wygięty ekran w urządzeniu mobilnym? Wykonany w technologii POLED wyświetlacz LG Flex jest wprawdzie duży, jednak nie na tyle, by odległość poszczególnych punktów ekranu robiła użytkownikowi różnicę. Zdaniem producenta wygięty kształt ma zapewniać lepszą jakość rozmów i zwiększyć komfort noszenia urządzenia, a możliwość odkształcania telefonu zwiększa jego szanse na przetrwanie w kieszeni spodni.

Samsung Gear S

Po kilku krytycznych słowach pod adresem poprzedniego urządzenia Samsunga z wygiętym ekranem, czas na parę ciepłych słów pod adresem południowokoreańskiej firmy. Pokazany kilka dni temu smartwatch Gear S wydaje się całkiem interesującym urządzeniem. Rzecz jasna jest to – na razie – ocena wyłącznie na podstawie danych ujawnionych przez producenta.

Smartwatch został wyposażony w 2-calowy ekran AMOLED o rozdzielczości 480x360, dwurdzeniowy procesor o taktowaniu 1GHz, 512 RAM, 4GB miejsca na dane i akumulator 300 mAh, mający zapewnić dwa dni pracy. Co istotne, umieszczono w nim również moduł 3G oraz zestaw czujników: żyroskop, kompas, barometr, akcelerometr, pulsometr, a także czujnik oświetlenia i czujnik UV.

Zegarek spełnia normę IP67, czyli jest pyło- i wodoodporny, a wisienką na torcie jest jego kształt – dzięki zakrzywionemu ekranowi smartwatch wydaje się dopasowany do krzywizny nadgarstka podobnie, jak niektóre sportowe opaski i moim zdaniem wygląda po prostu dobrze.

Wexler Flex One

To jedyne urządzenie w tym zestawieniu, które nie zostało wyprodukowane przez LG lub Samsunga (choć sam ekran to dzieło LG). Rosyjski czytnik ebooków Wexler Flex One przed dwoma laty budził duże zainteresowanie i wydawało się, że może trochę namieszać na rynku.

Otwarcie czytnika Wexler Flex One, pierwsze testy + bonus na końcu

Tym, co wyróżniało go spośród konkurencji była niezwykła obudowa i 6-calowy ekran e-ink, który można było wygiąć, a urządzenie wykazywało imponującą odporność na urazy mechaniczne. Co istotne, w przypadku tego czytnika wyginać można sam ekran – elektronika i akumulator umieszczone w dolnej, pogrubionej części czytnika nie tylko pogrubiają, ale również usztywniają urządzenie.

LG 55EA98

Czym – spośród wielu modeli wygiętych telewizorów – ten konkretny zasłużył na wspomnienie? 55-calowy model LG był pierwszym wygiętym telewizorem, jaki pojawił się w Polsce w oficjalnej sprzedaży i trafił do sklepów pod koniec 2013 roku.

Jak przystało na techniczną nowość, cena tego telewizora z ekranem OLED nie należała do niskich – za wygięty ekran o przekątnej 55 cali trzeba było zapłacić 40 tys. złotych.

Wyginanie na życzenie

Rok 2013 upłynął pod znakiem dwóch wyraźnych trendów – podczas różnych, branżowych imprez niemal każdy liczący się producent pokazywał wygięte telewizory i ekrany o dużych rozdzielczościach.

Spośród niezliczonych modeli zakrzywionych telewizorów, z których każdy był „innowacyjny” i „wyjątkowy”, ciekawie wyróżniły się dwa prototypy, pokazane przez Samsunga i LG w czasie tegorocznych targów CES.

Mobile01 CES 2014 LG Flexible OLED TV Flat to Curved Screen Part.4

Tym, co je wyróżnia, to wygięcie na życzenie. W zależności od preferencji użytkownika ekran może być płaski albo wygiąć się po naciśnięciu guzika w pilocie. Co ciekawe, konkurenci zaprezentowali odmienne technologie. Samsung pokazał 85-calowy ekran LCD LED, a LG 77-calowy telewizor OLED. Pokazane podczas targów rozwiązania miały na celu przede wszystkim zademonstrować technologię – nie wiadomo, czy i kiedy pojawią się na rynku.

LG 34UC97

Podsycając zainteresowanie przez zbliżającymi się targami IFA, południowokoreański producent ujawnił, że w czasie imprezy pokaże nowy model monitora o nazwie LG 34UC97.

Ekran o proporcjach 21:9 i rozdzielczości 3440 x 1440 pikseli ma sprawdzić się zarówno w zastosowaniach biznesowych, jak i przy obsłudze multimediów (złośliwość każe przypuszczać, że dział marketingu opisuje tak funkcję „wyświetlanie obrazu”), a monitor będzie wyposażony w łącze Thunderbolt 2 oraz głośniki o mocy 7 W z systemem Maxx Audio.

Tym, co ma go wyróżniać na rynku, będzie zakrzywiony ekran. Na razie nie wiadomo, czy – poza faktem, że będzie wygięty – ma z tego wynikać jakaś korzyść dla użytkownika.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.