95% treści w serwisach społecznościowych to spam

95% treści w serwisach społecznościowych to spam08.02.2010 16:33
Andrzej Biernacki

Firma badawcza Websence Security Labs opublikowała raport na temat ilości spamu w serwisach społecznościowych i innych stronach Web 2.0. Ustaliła, że 95% treści kreowanych przez użytkowników w interaktywnych witrynach to spam.

Firma badawcza Websence Security Labs opublikowała raport na temat ilości spamu w serwisach społecznościowych i innych stronach Web 2.0. Ustaliła, że 95% treści kreowanych przez użytkowników w interaktywnych witrynach to spam.

Pod tym słowem Websence rozumie wszystkie niepożądane wiadomości, reklamy, złośliwe linki czy spreparowane przez hakerów aplikacje. Twierdzi, że spamu w społecznościach jest już więcej niż w e-mailach (obecnie 85% elektronicznych wiadomości klasyfikuje się jako niechciane).

Firma podaje też, że 71% witryn zawierających złośliwy kod to tak naprawdę legalnie działające serwisy, do których włamali się hakerzy. 35% zainfekowanych stron ma robaki, które mogą wykraść prywatne dane internautów, takie jak hasła bankowe czy numery kart kredytowych.

Cyberprzestępcy świetnie czują się w rzeczywistości Web 2.0. Websence podaje, że w drugiej połowie 2009 roku niebezpiecznych serwisów było 225% więcej niż w drugiej połowie 2008. Stało się tak, mimo że zabezpieczenia przed robakami były ciągle udoskonalane. Użytkownicy nadal byli zbyt łatwowierni.

Tę sytuację świetnie skomentował Michael Arrington z TechCruncha. Napisał: "Społeczności wyglądają dziś jak wyszukiwarki dziesięć lat temu. Jest w nich mnóstwo hałasu i mnóstwo spamu". Odwołał się do przykładu AltaVisty, legendarnej wyszukiwarki, której wyniki były zanieczyszczane wirusami i niepowiązanymi treściami.

Wtedy zbawcą okazało się być Google ze swoim PageRankiem. W świecie społeczności na razie nie pojawił się nikt, kto ucywilizowałby i uporządkowałby wirtualną rzeczywistość. Ludzie posłusznie godzą się z ograniczeniami i zagrożeniami, bo nie znają niczego lepszego.

Zastanawiam się, kto mógłby podjąć takie wyzwanie. Zrobić z Web 2.0 to, co Google zrobiło z wyszukiwaniem informacji. Zwiększyć wydajność, użyteczność i poziom bezpieczeństwa. Na razie żaden z graczy nie jest chyba wystarczająco silny, aby osiągnąć na tym polu sukces.

Słowem kluczowym jest centralizacja. Zebranie wszystkich zasobów i treści, skatalogowanie ich, zintegrowanie różnych aplikacji sieciowych oraz usług Web 2.0. Niestety z tym wiążą się pewne zagrożenia - dla prywatności czy dla wolności wypowiedzi.

Model Google ma sporo zalet, ale i jedną dużą wadę - wszystkie jajka są wkładane tu do jednego koszyka.

Źródło: TechRadar

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.