Aby błyszczeć fotkami w portalu randkowym [poradnik]

Aby błyszczeć fotkami w portalu randkowym [poradnik]11.08.2010 18:30
okcupid
Blomedia poleca

Administratorzy serwisu OkCupid.com przeanalizowali 552 tys. zdjęć profilowych, przestudiowali dane EXIF i poddali użytkowników szybkiej sondzie. W ten sposób uzyskali prosty przepis dla amatorów randek online dotyczący tego, jaką fotkę umieścić, aby spodobać się innym.

Administratorzy serwisu OkCupid.com przeanalizowali 552 tys. zdjęć profilowych, przestudiowali dane EXIF i poddali użytkowników szybkiej sondzie. W ten sposób uzyskali prosty przepis dla amatorów randek online dotyczący tego, jaką fotkę umieścić, aby spodobać się innym.

Portal randkowy OkCupid.com zgromadził około 3,5 miliona użytkowników. To, że znaleźli się w jednym miejscu, jest świetnym powodem, by zbadać ich zachowania, preferencje i gusta. Dlatego oficjalny blog portalu (“OkTrends”) przepełniony jest tabelkami i wykresami. Administratorzy badają przeróżnego rodzaju statystyki dotyczące randkowiczów. W końcu zabrali się też za aspekt fotograficzny i swoimi testami spróbowali odpowiedzieć na pytanie, jak stworzyć zdjęcie atrakcyjnej osoby.

Ponad pół miliona zdjęć zestawili w pary i poprosili użytkowników, aby wzięli udział w szybkiej sondzie i odpowiedzieli na pytanie: z którą z dwóch osób wolałbyś umówić się na randkę? Przeprowadzając szereg takich pytań, wysupłali te fotki, które dla innych przedstawiają atrakcyjną osobę. Na te dane nanieśli inne, m.in. EXIFy zdjęć. Jaki więc jest przepis na zdjęcie idealne?

Im lepszy aparat, tym większa atrakcyjność modela

Nie jest to stwierdzenie szokująco odkrywcze, na wykresie mamy jednak potwierdzenie i wymierne wyniki tego, co wydawałoby się oczywiste. W rankingu prowadzą aparaty z wymienną optyką (na pierwszej pozycji System Mikro 4/3 Panasonika) oraz niektóre kompakty. Za nieciekawe postrzegane są za to osoby sfotografowane komórkami oraz… kompaktami Kodak EasyShare.

Jak może zmienić się nasz odbiór phisis osoby sfotografowanej trzema rodzajami aparatu, możemy zobaczyć na stronie raportu. Zamieszczono na niej portrety kobiety wykonane komórką, kompaktem oraz aparatem z wymienną optyką.

Flesz dodaje 7 lat

Myślę, że wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak nieumiejętnie użyte światło lampy błyskowej może skrzywdzić modela. Według badań flesz dodaje fotografowanej osobie aż 7 lat! Oznacza to, że 28-latka “z fleszem” jest tak samo atrakcyjna jak 35-latka bez niego. Oczywiście są to przypadki, w których światło zostało skierowane bezpośrednio na modela. Wcześniejsze odbicie go od ściany lub sufitu daje o wiele lepsze efekty, o czym z resztą możecie poczytać w poradniku Fotoblogii: Flasz’em all – jak pracować z lampą błyskową?

Tylko zdjęcia z płytką głębią ostrości!

Jeśli chcemy, by nasz randkowy profil firmowany był nastrojowym i klimatycznym portretem, zdecydowanie potrzebujemy do niego jasnego obiektywu. Badania potwierdzają, że im większe rozmycie tła, tym postać na pierwszym planie jest bardziej atrakcyjna. Raport obfituje oczywiście w przykłady – tym razem zdjęć zrobionych na trzynastu różnych wartościach przysłony.

Najlepsze zdjęcia tylko po południu i bardzo wczesnym rankiem

Wykaz powstawania “atrakcyjnych” zdjęć to sinusoida, z której wynika, że najciekawsze fotografie powstają w godzinach popołudniowych, albo… bardzo wczesnym rankiem. Można powiązać to ze wschodem i zachodem słońca, które są właśnie w tych okolicach doby. Nieciekawe zdjęcia powstają za to koło południa (gdy światło jest ostre) oraz wieczornych, po zachodzie słońca.

Wnioski?

Raport OkCupid daje konkretną odpowiedź na pytanie, jak w portalu randkowym zaistnieć jako osoba atrakcyjna. Wskazówki są następujące:

  • użyj dobrego sprzętu, najlepiej aparatu marki Panasonic z systemu Mikro Cztery Trzecie z dobrym szkłem ;);
  • nie używaj lampy błyskowej i zastosuj niewielką głębię ostrości;
  • wybierz odpowiednio oświetloną porę dnia - wcześnie rano lub w godzinach popołudniowych.

Powodzenia!

Rzuć także okiem na nasze najnowsze zestawienie: Najlepsze serwisy randkowe

Źródło: fotoblogia

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.