Agora przejmuje sieć reklamową AdTaily

Agora przejmuje sieć reklamową AdTaily09.07.2009 15:14
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Sieć reklamowa AdTaily - jeden z najbardziej obiecujących polskich startupów - został przejęty przez spółkę Agora SA - wydawcę "Gazety Wyborczej", właściciela portalu Gazeta.pl. Poinformowała o tym Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy stołecznej firmy.

Sieć reklamowa AdTaily - jeden z najbardziej obiecujących polskich startupów - został przejęty przez spółkę Agora SA - wydawcę "Gazety Wyborczej", właściciela portalu Gazeta.pl. Poinformowała o tym Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy stołecznej firmy.

W środę oficjalnie zakończono negocjacje między oboma podmiotami. Agora przejęła 50,27% udziałów w sieci AdTaily. Część tego pakietu została nabyta od właścicieli startupu, część to wkład inwestycyjny Agory. Zbigniew Bąk, wiceprezes zarządu warszawskiej korporacji, powiedział:

[cytat]Łączna wartość transakcji tzn. cena zapłacona za nowe udziały oraz udziały nabyte od założycieli wynosi poniżej jednego miliona złotych i nie jest istotna biorąc pod uwagę skalę działalności Agory SA.[/cytat]

Założyciele AdTaily pozostaną w zarządzie spółki i będą rozwijać swoją firmę zgodnie z pierwotną wizją. Tomasz Józefacki, członek zarządu Agory i dyrektor segmentu Internet, dodał:

[cytat]Spółka jest właścicielem unikalnego rozwiązania działającego w obszarze monetyzacji reklamowej serwisów internetowych, pozwalającego wykorzystać potencjał reklamowy serwisów tworzonych w pełni samodzielnie przez użytkowników na platformach wydawców (np. Blox.pl Agory) (...).[/cytat]

Krakowski startup zebrał w ciągu ostatnich miesięcy bardzo pozytywne recenzje. Zbudował platformę ułatwiającą kontakt między właścicielami małych i średnich serwisów WWW a potencjalnymi reklamodawcami. Stworzył rozwiązanie, które pozwoliło wreszcie zarabiać polskim blogerom konkretne pieniądze:

[cytat]Na obecnym etapie rozwoju AdTaily umożliwia wydawcom sprzedaż powierzchni reklamowej na stronach poprzez umieszczenie specjalnego widgetu. Za jego pomocą reklamodawca może błyskawicznie zakupić i opublikować reklamę (w postaci buttonu 125x125 px) na wybranej witrynie.[/cytat]

Pomysł świetny, wykonanie także na bardzo przyzwoitym poziomie. I tylko jeden duży problem - jeśli właściciele polskich startupów będą tak szybko i chętnie sprzedawać swoje projekty korporacyjnym tuzom nigdy nie zbudujemy w Polsce Web 2.0 z prawdziwego zdarzenia :).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.