Amazon oddaje pole. Będzie wojna o e-booki?

Amazon oddaje pole. Będzie wojna o e-booki?01.02.2010 20:15
Piotr Mazanek

Wczoraj do opinii publicznej trafiła informacja o kapitulacji Amazona w sporze z wydawnictwem Macmillan. Cała sprawa dotyczyła próby nałożenia na wydawnictwo sztywnych cenników proponowanych przez Amazon na e-booki. Co zrobiło wydawnictwo Macmillan? Zagroziło że przeniesie się do Apple. Amazon szybko zmienił podejście do nakładania stałej ceny na każdy e-book w swojej ofercie ...

Wczoraj do opinii publicznej trafiła informacja o kapitulacji Amazona w sporze z wydawnictwem Macmillan. Cała sprawa dotyczyła próby nałożenia na wydawnictwo sztywnych cenników proponowanych przez Amazon na e-booki. Co zrobiło wydawnictwo Macmillan? Zagroziło że przeniesie się do Apple. Amazon szybko zmienił podejście do nakładania stałej ceny na każdy e-book w swojej ofercie ...

Amazon sprzedaje e-booki w cenie 9,99$. Macmillan wycenił elektroniczne wersje swoich bestsellerów na 12,99-14,99$. Między firmami powstał konflikt interesów który zakończył się w momencie wycofania ze sprzedaży produktów Macmillan z największego sklepu internetowego na świecie. Mogłoby się wydawać że cały szum ucichnie jednak w porę ktoś w Amazonie otrzeźwiał.

Elektroniczne publikacje Macmillan powróciły na "półki" Amazona w pierwotnie ustalonej cenie - czyli 12,99-14,99$. Co w związku z tym? Amazon wyraźnie przestraszył się utraty jednego z większych dostawców publikacji na rzecz konkurencji. Wieść niesie że Macmillan rozpoczął już rozmowy z Apple na temat dystrybucji ich e-booków. Pojawiające się dziś w sieci plotki mówiły o tym że w sklepie Apple e-booki Macmillan'a będą o połowę tańsze niż w Amazonie :)

Osoby bardziej zainteresowane tematyką mogę przeczytać oficjalne oświadczenie które wystosował Amazon do użytkowników Kindle.

Cała sytuacja wygląda jak przepychanki dwóch kogucików jednak wiele osób dostrzega tutaj głębszy aspekt. Amazon jest największym sklepem internetowym w sieci. Jednak to nie uprawnia go do dyktowania warunków wydawcom oraz sztucznego regulowania cen w zależności od asortymentu. Amerykańska firma została mocno skrytykowana przez wiele osób związanych z branżą. Według nich rynek sam powinien kształtować ceny według jakości towaru a nie rodzaju jego dystrybucji.

Mi osobiście wydaje się że dominacja Amazona na rynku e-booków jest zagrożona. Do wejścia w ten sektor szykuje się Apple oraz Google. Obie te firmy mają chrapkę na swój kawałek tortu. Wykorzystają więc każdą sytuację aby odebrać Amazonowi użytkowników. Dziś mieliśmy okazję zobaczyć jak może wyglądać pstryczek w nos Amazona wymierzony przez Macmillan.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.