Amazon prezentuje inteligenty wózek na zakupy. Koniec z kolejkami przy kasach

Amazon wprowadza na rynek inteligentne wózki zakupowe. Nowy wynalazek dzięki kamerom i czujnikom wyceni zakupy klienta i ściągnie należność z jego konta. Rozwiązanie ma być odpowiedzią na długie kolejki do kas. Debiut urządzenia jeszcze w tym roku.

Amazon zaprezentował inteligentny wózek na zakupy
Amazon zaprezentował inteligentny wózek na zakupy
Źródło zdjęć: © YouTube
Michał Skorupka

16.07.2020 | aktual.: 08.03.2022 14:49

Amazon zaprezentował nowoczesny, inteligentny wózek zakupowy, który rozwiąże problem długiego oczekiwania w kolejkach do kas. Za pomocą specjalnych kamer oraz czujników, urządzenie automatycznie wykryje przedmioty wrzucane do koszyka. Ponadto określi ich wagę i finalnie obliczy cenę, po czym pobierze środki z konta Amazon należącego do kupującego.

Oprogramowanie wykryje także, które produkty zostaną wyciągnięte z wózka, a następnie wykreśli je z listy. Ponadto system rozpozna, kiedy kupujący wrzucą do wózka przedmioty nieznajdujące się wśród oferowanych produktów przez sklep, jak np. kurtka czy torba klienta.

Pierwszy inteligentny wózek o nazwie Amazon Dash Cart zadebiutuje pod koniec roku w nowym supermarkecie koncernu Jeffa Bezosa w Los Angeles. Sklep w Woodland Hills zatrudni również kasjerów, dając swoim klientom możliwość dokonania wyboru podczas zakupów.

Amazon nie ukrywa, że liczy na to, iż w przyszłości rozwiązanie zostanie zastosowane we wszystkich należących do koncernu sklepach spożywczych. Firma ma również nadzieję, że wózki zostaną wykorzystane w marketach innych sieci, które zdecydują się zakupić technologię.

Inteligentny wózek to kolejna próba, którą podejmuje Amazon w celu zrewolucjonizowania sektora zakupowego. W ostatnim czasie, koncern otworzył w Seattle bezgotówkowy sklep, który podobnie jak najnowsze urządzenie, został wyposażony w szereg kamer i czujników wyceniających zakupy klientów. Firma prowadzi w USA około 25 sklepików osiedlowych działających w podobny sposób.

Oprócz Amazona, kilka innych start-upów pracuje nad podobnym rozwiązaniem. W większości z nich, klienci muszą jednak ręcznie zeskanować produkt, nim włożą go do wózka.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.