Amazon oddał pieniądze klientowi, choć ten źle złożył zamówienie

Amazon oddał pieniądze klientowi, choć ten źle złożył zamówienie21.12.2009 10:58
Andrzej Biernacki

Poniżej opisana sytuacja uświadomiła mi, jak wielka jest przepaść między polskimi a amerykańskimi sklepami internetowymi. W naszym kraju takie praktyki to niestety nadal egzotyka.

Poniżej opisana sytuacja uświadomiła mi, jak wielka jest przepaść między polskimi a amerykańskimi sklepami internetowymi. W naszym kraju takie praktyki to niestety nadal egzotyka.

Trystero napisał w swoim blogu:

[cytat]Zamówiłem kilkanaście książek w Amazonie. Zapłaciłem i już następnego dnia Amazon poinformował mnie, że wysyła część książek (dokładnie: jedną książkę) wcześniej a resztę wyśle w najbliższym czasie. Oczywiście, bez dodatkowych kosztów dla mnie.[/cytat]

Bloger przyjrzał się wtedy ponownie zamówieniu i zauważył, że jedną książkę wybrał dwa razy. Niestety paczka była już skompletowana - nie dało się zmodyfikować jej zawartości.

Trystero napisał więc do Amazonu, wyjaśnił sprawę i poprosił o wyjęcie jednego egzemplarza z paczki. Nie chciał zwracać książki, bo kosztowałoby to majątek.

Po kilku godzinach przyszła odpowiedź:

[cytat]Amazonowi było bardzo przykro, że nie chciałem zamówić jednej z dwóch wspomnianych książek; nie można anulować tego zamówienia bo jest ono już realizowane; Amazon rozumie, że odsyłanie książki nie ma finansowego sensu i proponuje bym przekazał ją lokalnej bibliotece.[/cytat]

Jednocześnie sklep zaproponował, że zwróci klientowi 25 dolarów za książkę i jej wysyłkę!

Jak to wygląda nad Wisłą? Kilka dni temu rozmawiałem ze znajomym, który zamówił lek w jednej z aptek internetowych. Wybrał opcję odbioru osobistego.

Zanim zamówienie zostało zrealizowane klient dostał od lekarza receptę na podobne, ale lepsze lekarstwo. Kilka godzin później poinformowano go, że paczka jest gotowa do odbioru.

W aptece zwykłej, zlokalizowanej jakieś 10 metrów od magazynu apteki internetowej podano jednak, że nie może zrezygnować z gorszego leku. Ostatecznie znajomy wykupił oba specyfiki.

Źródło: Trystero Blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.