AMD śmieje się z nVidii. I bardzo dobrze: firmy, wbijajcie sobie szpile!

AMD śmieje się z nVidii. I bardzo dobrze: firmy, wbijajcie sobie szpile!01.02.2015 10:57
Adam Bednarek

Kiedy jedni mają kłopoty, drudzy wykorzystują to do własnej promocji. Tak zrobiło AMD nabijając się z problemów karty GeForce GTX 970. nVidia w tarapatach, a konkurencja zwija się ze śmiechu. Niezdrowa rywalizacja? Wręcz przeciwnie!

GeForce GTX 970 to karta graficzna z 4GB RAM. Teoretycznie. Sęk w tym, że część nie może działać z pełną wydajnością, więc jest to nieco oszukana moc.

W Sieci rzecz jasna oburzenie, bo klienci czują się oszukani, a nVidia, wbrew wcześniejszym doniesieniom, raczej z tym nic nie zrobi.

Dla konkurencji to wymarzona sytuacja. Rywal właśnie się potknął, więc można obserwować jak jest linczowany. Nie trzeba nic robić: wszystko działa na naszą korzyść - mogliby myśleć pracownicy AMD. I mieliby rację. Oni to starcie wygrali walkowerem.

AMD kontra nVidia

Zadowoleni? Wręcz przeciwnie. Woleli dolać oliwy do ognia. Zaczął Robert Hallock, człowiek od marketingu w AMD. Na Twittera wrzucił taki obrazek:

U nas 4GB to 4GB. Krótko i na temat. Pozamiatane. Rywal leży i nie wstanie.

Z jednej strony nie ma się z czego śmiać. W końcu są ludzie, którzy wydali pieniądze, a dostali coś, czego się nie spodziewali. Ale taki celny żart jest mimo wszystko… niegroźny. To nie jest chamska odzywka. Kiepski, nieśmieszny, buracki numer. To zwyczajne wbicie szpilki w rywala. Nawet fanatyk GeForce'a powie: udało im się.

Wątpię, żeby ludzie z AMD nienawidzili tych z nVidii - chociaż konflikty na wysokich szczeblach się zdarzają. To zwykły biznes, a nie nienawiść. Inaczej jest pewnie wśród “wyznawców” tych firm. Oni walczą na forach ostro, bez żadnych reguł.

Giganci - śmiejcie się!

Takie numery pokazują, że da się inaczej. Mądrze, z pomysłem, celnie, zabawnie. Szydera na najwyższym poziomie daje znać: można ośmieszyć rywala bez wyzywania go. Takie akcje mogą przydać się nam wszystkim - w komentarzach czy na forach będzie ciekawiej. Uczą kreatywnego podejścia do “masakrowania” rywala.

AMD poszło za ciosem i wypuściło taki film:

AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer 3

A pamiętacie, jak Samsung nabijał się ze słabej baterii iPhone’a? Nasi użytkownicy korzystają z Galaxy S 5 bez problemów, oni - muszą być w zasięgu gniazdka.

Holenderski oddział PlayStation nie przepuścił okazji z odnotowania faktu, że jedyną konsolą nowej generacji, która pojawiła się u nich w 2013 roku, było PlayStation 4. Nawiązując przy tym do braku konkurencji…

To także element rywalizacji. Na początku myślałem, że to trochę nie na miejscu, ale to jednak sprytny marketing. I jeśli już wielkie firmy chcą, żeby ich użytkownicy cieszyli się, że należą do konkretnego obozu, to niech utwierdzają ich w przekonaniu takimi spotami czy grafikami. A na dodatek niech uczą, jak śmiać się z innych. Bez obrażania.

Liczby niewiele mówią, zaciemniają obraz, są niepotrzebne. A z dobrze przygotowanej szydery ubaw mają wszyscy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.