AndyVision - robot, który odbierze pracę sprzedawcom? [wideo]

AndyVision - robot, który odbierze pracę sprzedawcom? [wideo]03.07.2012 16:00
Fot. ubergizmo.com
Kamil Nowotnik

Jesteśmy przyzwyczajeni, że w wielu gałęziach przemysłu roboty to wydajniejsza i, co najważniejsze, tańsza alternatywa od rękodzieła. Jednak do tej pory praca w usługach zarezerwowana była dla homo sapiens. AndyVision być może oznacza koniec ludzkich pracowników.

Jesteśmy przyzwyczajeni, że w wielu gałęziach przemysłu roboty to wydajniejsza i, co najważniejsze, tańsza alternatywa od rękodzieła. Jednak do tej pory praca w usługach zarezerwowana była dla homo sapiens. AndyVision być może oznacza koniec ludzkich pracowników.

Choć wcześniej Tesco pokazało, jak będą wyglądać zakupy przyszłości, to w jego jakże pięknej wizji brakuje miejsca dla robotyków. Ci wzięli się do roboty i koncepcję zakupów przyszłości zmienili. Efektem ich prac jest robot AndyVision.

Wyposażony jest w czujnik Kinect, potrafi m.in. przetwarzać zdjęcia oraz budować plan przestrzenny otoczenia. Jak te wszystkie umiejętności przekładają się na praktyczne zastosowanie w branży handlowej? Badacze z Uniwersytetu Carnegie Mellon, odpowiedzialni za projekt, przekonują, że Andy potrafi sam poruszać się po sklepie, skanować półki w poszukiwaniu produktu wyczerpującego się czy takiego, którego zabrakło na ekspozycji.

Ponadto umie na podstawie fotograficznej bazy przedmiotów w sklepie określić produkt, który został źle ulokowany bądź odłożony w niewłaściwe miejsce np. przez klienta. Po sklepowym tournée Andy melduje menadżerowi (a jednak jakiś człowiek jest potrzebny!) o stanie rzeczy.

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby AndyVision zbudować jako niezwykle dokładnego anatomicznie robota oraz nieco udoskonalić jego zdolności, to ludzie, jako pracownicy, staliby się zbędni. Pozostaje zapytać: za co i jak żyć? O tym już prof. Priya Narasimhan nie wspomina.

Źródło: ubergizmo.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.