Tesco pokazuje jak wyglądają zakupy przyszłości [wideo]

Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.

Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jon smith \
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jon smith \
Paweł Żmuda

28.06.2011 17:00

Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.

Ogólnoświatowa sieć sklepów Tesco musiała ostro powalczyć o dobre wyniki na koreańskim rynku. Zarządcy sieci zaobserwowali, że dla zagonionych i pracowitych Koreańczyków należy przygotować coś więcej, niż tradycyjny supermarket. W sklepach Home Plus półki zastąpiono zdjęciami produktów i kodami QR Code. Zamiast koszyków, klienci wykorzystują do zakupów swoje smartfony z aplikacją odczytującą kody.

Zaletą nowej formy sprzedaży jest możliwość ustawienia swojej placówki w praktycznie dowolnym miejscu w którym można się reklamować.

Dzięki zakupom poprzez kody QR Code skanowane w telefonach, online'owa sprzedaż skoczyła w sieci Home Plus aż o 130%. Firma zanotowała również 76% wzrost liczby użytkowników. Skorzystalibyście z takiej formy zakupów, czy wolicie dotknąć towar przed włożeniem do koszyka?

Źródło: pocket-lint

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.