Tesco pokazuje jak wyglądają zakupy przyszłości [wideo]
Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.
28.06.2011 17:00
Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.
Ogólnoświatowa sieć sklepów Tesco musiała ostro powalczyć o dobre wyniki na koreańskim rynku. Zarządcy sieci zaobserwowali, że dla zagonionych i pracowitych Koreańczyków należy przygotować coś więcej, niż tradycyjny supermarket. W sklepach Home Plus półki zastąpiono zdjęciami produktów i kodami QR Code. Zamiast koszyków, klienci wykorzystują do zakupów swoje smartfony z aplikacją odczytującą kody.
Zaletą nowej formy sprzedaży jest możliwość ustawienia swojej placówki w praktycznie dowolnym miejscu w którym można się reklamować.
Dzięki zakupom poprzez kody QR Code skanowane w telefonach, online'owa sprzedaż skoczyła w sieci Home Plus aż o 130%. Firma zanotowała również 76% wzrost liczby użytkowników. Skorzystalibyście z takiej formy zakupów, czy wolicie dotknąć towar przed włożeniem do koszyka?
Źródło: pocket-lint