Tesco pokazuje jak wyglądają zakupy przyszłości [wideo]

Tesco pokazuje jak wyglądają zakupy przyszłości [wideo]28.06.2011 17:00
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jon smith \
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jon smith \
Paweł Żmuda

Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.

Zakupy w supermarkecie zwykle kojarzą się ze sporymi kolejkami. Przedstawiciele południowokoreańskiego oddziału Tesco, obecnego na rynku pod nazwą Home Plus, postanowili wejść na rynek z zupełnie nową formą sklepów. Sklepów w których koszyki zastąpione są przez smartfony, a produkty przez zdjęcia.

Ogólnoświatowa sieć sklepów Tesco musiała ostro powalczyć o dobre wyniki na koreańskim rynku. Zarządcy sieci zaobserwowali, że dla zagonionych i pracowitych Koreańczyków należy przygotować coś więcej, niż tradycyjny supermarket. W sklepach Home Plus półki zastąpiono zdjęciami produktów i kodami QR Code. Zamiast koszyków, klienci wykorzystują do zakupów swoje smartfony z aplikacją odczytującą kody.

Zaletą nowej formy sprzedaży jest możliwość ustawienia swojej placówki w praktycznie dowolnym miejscu w którym można się reklamować.

Dzięki zakupom poprzez kody QR Code skanowane w telefonach, online'owa sprzedaż skoczyła w sieci Home Plus aż o 130%. Firma zanotowała również 76% wzrost liczby użytkowników. Skorzystalibyście z takiej formy zakupów, czy wolicie dotknąć towar przed włożeniem do koszyka?

Źródło: pocket-lint

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)