Apple Car bez kierownicy w 2025 roku? Wrócił apetyt na rewolucje

Apple Car bez kierownicy w 2025 roku? Wrócił apetyt na rewolucje28.11.2021 18:20
Apple (Photo by Alex Tai/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images

Apple jest firmą technologiczną, która przez większość ludzi będzie kojarzona na przykład ze smartfonami, słuchawkami bezprzewodowymi czy laptopami. Nie zmienia to jednak faktu, że gigant z Cupertino chciałby wkroczyć na zupełnie nowe pole. Czy uda się podbić rynek EV?

Temat samochodu od Apple nie jest czymś zupełnie nowym, ponieważ przez ostatnie lata kilkukrotnie można było usłyszeć o wielkich planach w tym zakresie. Niedawno po raz kolejny wróciły pogłoski o tym, że Apple Car powstaje, a jakby tego było mało, podobno prace zdecydowanie przyspieszyły albo przynajmniej są na to wyraźne naciski wewnątrz firmy.

Najciekawsze w tym wszystkim wydają się wzmianki o stopniu autonomiczności pojazdu. Pierwotnie rozważane miały być dwie opcje, mianowicie samochód częściowo autonomiczny oraz całkowicie autonomiczny. Jak donosi serwis Bloomberg, podobno decyzja miała paść na pełną autonomiczność, bo opowiada się za nią nowy lider projektu Kevin Lynch, który zastąpił Douga Fielda.

Anonimowi insiderzy mieli poinformować, że idealnym wynikiem prac nad projektem Titan byłoby osiągnięcie pojazdu elektrycznego, w którym w ogóle nie ma potrzeby montowania kierownicy ani nawet pedałów. Taka wizja jest niesamowicie ambitna, a gdyby dodać do tego pogłoski o rzekomych planach na ukończenie prac w 2025 roku, wtedy zwyczajnie trudno w to uwierzyć.

Tego typu doniesienia kreują obraz Apple, w którym firma pragnie wyjść na prowadzenie w rynku EV, gdzie ostatecznie konkurencja wydaje się mieć większe doświadczenie, a mimo to nie osiągnęła takich efektów. Z drugiej strony, w pewnym sensie brakuje rewolucji od giganta z Cupertino, który zdaniem wielu zaczął co roku wydawać bardzo podobne produkty i trzyma się bezpiecznych sposobów na generowanie zysków.

Apple chce wrócić do rewolucjonizowania rynku?

Nie da się ukryć, że ostatnio pojawiają się plotki, które wskazują na potencjalnie odnowiony apetyt Apple na rewolucjonizowanie rynków. Niedawno świat obiegła informacja o wypowiedzi znanego analityka Ming-Chi Kuo, twierdzącego, że Apple planuje spopularyzować technologię AR w tak dużym stopniu, że iPhone’y odejdą do lamusa, a wszystko w przeciągu najbliższych 10 lat.

Powyższe sprawia, że doniesienia o ambitnych planach Apple, które rzekomo pragnie tworzyć samochody elektryczne bez kierownicy, nabierają sensu. Firmie na pewno nie brakuje kapitału, pytanie sprowadza się raczej do tego, czy jej eksperci podołają takim wyzwaniom?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.