Apple ruszyło z iAd. Będzie sprzedawać i produkować (sic!) reklamy na iPhone OS

Apple ruszyło z iAd. Będzie sprzedawać i produkować (sic!) reklamy na iPhone OS15.04.2010 07:15
Joanna Szczepaniak

Wyścig o monopol na rynku mobilnej reklamy wygrała właśnie firma Apple, która ruszyła ze swoją platformą iAd. Google, mimo tego że został w tyle, ma już pomysł na to jak wykorzystać sukces Apple do swoich celów.

Wyścig o monopol na rynku mobilnej reklamy wygrała właśnie firma Apple, która ruszyła ze swoją platformą iAd. Google, mimo tego że został w tyle, ma już pomysł na to jak wykorzystać sukces Apple do swoich celów.

Rynek reklamy mobilnej to obecnie jedna z największych kopalni złota, której właścicielem została właśnie firma Apple. Kilka dni temu Steve Jobs zaprezentował iAd – innowacyjną platformę dla reklam mobilnych.

iAd ujrzał światło dzienne

Interaktywne. Dynamiczne. Telewizyjne. Takie będą reklamy mobilne, którymi handlować będzie Apple. Reklamy tworzone będą w HTML 5. Podczas premierowego spotkania ukazującego światu iAd, Jobs zaprezentował dwa przykłady mobilnych reklam - dla Nike oraz Toy Story 3.

Obie miały po części formy interkatywnej gry i jest to jeden z kierunków w procesie produkcji reklamy, którym chce podążać Apple. Część reklam będzie odtwarzana za pomocą buttona „play”, inne zostaną wyposażone w funkcje zakupowe. Na YouTube można już obejrzeć prezentację Jobsa:

Część pierwsza:

Apple iPhone OS 4.0 : iAD Part 1

Część druga:

Apple producentem reklam?

Warto tutaj przypomnieć niedawną transakcję Apple, kilka miesięcy temu firma Jobsa przejęła Quattro, zajmujące się sprzedażą powierzchni reklamowej w mobilnych wersjach stron internetowych oraz w aplikacjach na smartfony.

Firma działała na ponad 100 rynkach i partnerowała kilku dużym graczom, takim jak: National Football League, CBS Interactive, Time Inc, Ford Motor oraz Procter & Gamble.

Google w poczekalni

Pod koniec 2009 roku marka Google zadeklarowała chęć kupna AdMob czyli firmy zajmującej się reklamą w telefonach komórkowych. Transakcja na zawrotną sumę 750 mln dolarów musiała jednak zostać sprawdzona bardziej szczegółowo przez amerykańskie władze.

Amerykańska Federalna Komisja Handlu zarządała od Google większej ilości informacji odnośnie planowanej akwizycji. Jak podaje BBC News firma z Mountain View nie przewidziała takiego obrotu sprawy. Efektem tych komplikacji jest póki co lekkie zapóźnienie w stosunku do Apple na rynku reklamy mobilnej.

Jedynym pocieszeniem dla Google jest to, że dzięki sforsowaniu przez Apple wejścia do kopalni złota zwanej reklamą mobilną, będzie miało więcej argumentów do zakończenia przepychanek z amerykańskim rządem. Apple wartością szybko goni atakowany za praktyki monopolistyczne Microsoft. Więc czemu gigant z Mountain  View miałby mieć trudniej niż ten z Cupertino?

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.