Armory Battle Arena - Round 2. Gadżetomania patronem turnieju Mortal Kombat!

Armory Battle Arena - Round 2. Gadżetomania patronem turnieju Mortal Kombat!24.03.2014 16:51

Już za kilka dni święto wielbicieli Mortal Kombat. Zapraszamy na dwudniowy turniej, nad którym patronat objęła Gadżetomania.

Mortal Kombat jest z nami już ponad dwadzieścia lat. Na początku lat 90. firma Midway, a właściwie panowie Ed Boon i John Tobias, poszukiwała pomysłu na porządne mordobicie. Pierwszym konceptem było wykorzystanie wątków znanych z filmu “Uniwersalny żołnierz”, w którym główną rolę zagrał Jean-Claude Van Damme. Choć współpraca została nawiązana, słynny aktor miał wówczas inne priorytety, co zmusiło twórców do znalezienia innego motywu. Jak po latach na łamach Eurogamera wspomina John:

John Tobias:

Pomysły czerpałem z wielu różnych źródeł, ale główną inspirację stanowiły filmy walki z Hongkongu. Oglądałem mnóstwo produkcji studia Shaw Brothers oraz filmów reżysera Tsui Harki, którymi byłem zachwycony. Zawsze widziałem Mortal Kombat jako połączenie tych wschodnich wpływów z pewnymi elementami kultury zachodniej. Wydaję mi się, że sukces gry wynika z cech fantastycznych: elementów mitologii i postaci bazujących na kulturze wschodniej oraz rzeczach realistycznych, zaczerpniętych z Zachodu.

Równie istotne jak sam pomysł było jego wykonanie. Wbrew powszechnemu przekonaniu Mortal Kombat nie był pierwszą bijatyką, w której wykorzystano nagrania prawdziwych aktorów. Prawie dwa lata wcześniej pomysł ten zrealizowało Atari w grze Pit Fighter, jednak ta produkcja nie odniosła wielkiego sukcesu.

Mało brakowało, by o Mortal Kombat nikt nigdy nie usłyszał - spośród setek propozycji tytułu twórcy gry wahali się pomiędzy Ultimate Kumite a Dragon Attack. Dopiero Steve Ritchie zaproponował znaną nam nazwę, która początkowo brzmiała Mortal Combat - C zmieniono na K nieco później, aby umożliwić zarejestrowanie znaku towarowego.

Warto wspomnieć, że dziełem przypadku jest także logo serii. Jego kształt został bowiem podpatrzony u jednego z menedżerów Midway, który na swoim biurku trzymał figurkę głowy smoka. Wystarczyło ją przerysować i dodać okrąg. Wisienką na torcie były efektowne i brutalne zakończenia walk o nazwie fatality, tak wspominane przez Johna Vogela z Midway:

John Vogel:

Fatality wzięły się z czystej chęci wykończenia rywala. Miało to też swoje odbicie podczas gry na automatach, kiedy wszyscy ze sobą rywalizują, a gracze mają za sobą tłum gapiów. W takich warunkach zwycięzca może podkreślić swoje umiejętności.

Choć początki Mortal Kombat sięgają 1992 roku, gra nie pokryła się kurzem niepamięci. Mortal Kombat to żywa legenda - mimo statusu kamienia milowego gatunku bijatyk seria ciągle żyje, a regularnie wydawane nowe tytuły dostarczają emocji kolejnym pokoleniom graczy.

Intro Armory Battle Arena - Round 2

Już niebawem będziecie mogli się o tym przekonać. 28 i 29 marca arena po raz kolejny spłynie krwią. Zapraszamy na Armory Battle Arena - Round 2 - turniej Mortal Kombat, nad którym patronat objęła Gadżetomania.

Turniej odbędzie się w warszawskim klubie dla graczy Level Up. Pierwszego dnia, w piątek, będziemy obserwować zmagania Standard League - wszystkich graczy, którzy nie są powiązani ze sceną profesjonalną MK. W sobotę obejrzymy zmagania Ellite League - walki profesjonalnych graczy z całej Europy.

Aktualne informacje na temat imprezy znajdziecie na stronie turnieju na Facebooku. Zapraszamy!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.