Arrington zakłada nowy blog. Początek końca TechCruncha?

Arrington zakłada nowy blog. Początek końca TechCruncha?16.09.2011 12:02
Założyciel TechCruncha Michael Arrington (Fot. Flickr/Robert Scoble/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Źle się dzieje w TechCrunchu. Przysłanego przez AOL nowego szefa redakcja nie pokochała, a tymczasem legendarny założyciel serwisu rusza z własnym blogiem.

Źle się dzieje w TechCrunchu. Przysłanego przez AOL nowego szefa redakcja nie pokochała, a tymczasem legendarny założyciel serwisu rusza z własnym blogiem.

To może być koniec TechCruncha, jakiego znamy – ogłosił na łamach tego serwisu jeden z blogerów, po tym jak rozeszły się wieści, że AOL może całkiem pozbyć się Michaela Arringtona. Dziś te słowa zaczynają się sprawdzać.

Erick Schonfeld, nowy szef TechCruncha, nie jest specjalnie lubiany przez blogerów (czy może już raczej redaktorów?). Dotychczas każdy pisał, co chciał i na czym znał się najlepiej. Teraz zaczyna to się zmieniać. Redakcyjne kłótnie wychodzą na zewnątrz, co szeroko opisał "Guardian".

Wojna dotyczy nie tylko zwykłych treści redakcyjnych, ale też TechCrunch Disrupt i startupów, które znalazły się w finale. Okazuje się, że Arrington miał duży wpływ na ich wybór, mimo że Schonfeld twierdzi co innego.

Zaczyna się więc spełniać moja przepowiednia sprzed 10 dni: AOL, który jest właścicielem TechCruncha od ponad roku, robi to, co potrafi najlepiej. Zaczyna wykańczać kolejny dobry serwis.

Wątpię, żeby zmuszenie TechCruncha do funkcjonowania jak tradycyjne redakcje miało przynieść cokolwiek dobrego. Za dużo tam jest charyzmatycznych blogerów, którzy będą walczyć z próbami ingerencji w ich pracę. Kiedy przestanie im się to podobać, po prostu odejdą i zostaną zastąpieni słabszymi, ale za to bez mrugnięcia okiem spełniającymi polecenia.

Dotychczasowi autorzy TechCruncha być może już niedługo będą mieli gdzie pójść. Wczoraj na Twitterze Michael Arrington ogłosił, że w ciągu kilku dni otwiera nowy blog osobisty. Skoro to tylko blog osobisty, nie ma powodu nim się interesować? Z tym bym się nie zgodził.

Potrafię sobie wyobrazić sytuację, w której Arrington zbierze dawnych nowych ludzi (w większości dobrze znanych w Sieci) i założy nowego TechCruncha. AOL zostanie z marką i domeną, ale bez tego, co najważniejsze – redaktorów, którzy nie tylko umieją pisać, ale też mają jakieś własne zdanie.

Zważywszy, że TechCrunch już oddaje pola innym serwisom technologicznym, takim jak Mashable, wyprzedzenie go przez Arringtona będzie tylko kwestią czasu. Tworzę teorie rodem z kosmosu? Być może. Ale taka sytuacja nie jest czymś, czego nie mógłbym sobie wyobrazić. Ani czymś, czego bym po cichu nie chciał.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.