Bentley i recykling

Bentley i recykling17.05.2009 08:00
bentley
Katarzyna Kieś

Luksus również może mieć wymiar eko. Przykładem świeci Bentley - nowe samochody w 85 % będą nadawać się do recyklingu. Producent otrzymał nawet specjalną nagrodę od rządu niemieckiego za wkład w tworzenie auta nadającego się do odzysku i przetworzenia.

Biorąc pod uwagę, że przydomek eko dla Bentleya, o którym pisał jakiś czas temu Malfeusz na Autokulcie, wydaje się być nieco zastanawiający (biorąc pod uwagę ilość paliwa pożeranego przez to auto w przeliczeniu na 100 km), informacja o tym, że Bentleye mają być jednak przyjazne środowisku naturalnemu, wydaje się być warta poznania.

Do 2010 roku wszystkie nowe auta mają być produkowane w technologii FF (flex fuel). Docelowo mają zużywać do 40% paliwa mniej, a w 2012 r. emisja CO2 do atmosfery ma być ograniczona w autach tej marki o 15%.

Komu się opłaca, by super luksusowe auto zaliczało się do klasy eko?

Luksus również może mieć wymiar eko. Przykładem świeci Bentley - nowe samochody w 85 % będą nadawać się do recyklingu. Producent otrzymał nawet specjalną nagrodę od rządu niemieckiego za wkład w tworzenie auta nadającego się do odzysku i przetworzenia.

Biorąc pod uwagę, że przydomek eko dla Bentleya, o którym pisał jakiś czas temu Malfeusz na Autokulcie, wydaje się być nieco zastanawiający (biorąc pod uwagę ilość paliwa pożeranego przez to auto w przeliczeniu na 100 km), informacja o tym, że Bentleye mają być jednak przyjazne środowisku naturalnemu, wydaje się być warta poznania.

Do 2010 roku wszystkie nowe auta mają być produkowane w technologii FF (flex fuel). Docelowo mają zużywać do 40% paliwa mniej, a w 2012 r. emisja CO2 do atmosfery ma być ograniczona w autach tej marki o 15%.

Komu się opłaca, by super luksusowe auto zaliczało się do klasy eko?

Po pierwsze: samej firmie, która stara się, jak może, by wypuszczać ze swej stajni jak najwięcej samochodów mogących poszczycić się przydomkiem przyjaznych środowisku naturalnemu, a przy tym nadal jak najbardziej luksusowych. Nie czarujmy się: luksus przyciąga większość z nas, ale rygorystyczne normy związane z ochroną środowiska, coraz częstsze opłaty (jakkolwiek by ich nie nazwać) za używanie produktów zatruwających środowisko i gratyfikacje (a w jakiejkolwiek by nie były formie) dla eko-producentów, nie pozostają bez wpływu na wytyczanie kierunków rozwoju nawet najbardziej pożądanych i podziwianych marek.* Eko* to dziś niejako synonim *trendy. *I nie jest to bynajmniej moda sezonowa.

Po drugie: środowisku naturalnemu - wiadomo: dużo mniej szkodliwy wpływ produktów eko na naturę nie wymaga tłumaczenia.

Po trzecie: konsumentom i użytkownikom eko-produktów. Mniej zużytego paliwa to tańsza eksploatacja; a w niedalekiej przyszlości, prawdopodobnie: im mniej do złomowania, tym więcej zostaje w portfelu dawnego właściciela.

Jedyne, co pewnie nie ulegnie przetworzeniu w Bentleyu (nawet, gdyby powstała wersja w 100% nadająca się do recyklingu), to jego niebotyczna cena. Ale luksus zawsze był, jest i będzie drogi - i to jest usprawiedliwienie.

Fot.: Autokult

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.