Bilion obejrzanych filmów. Jak YouTube wykorzysta ten sukces?

Bilion obejrzanych filmów. Jak YouTube wykorzysta ten sukces?22.12.2011 18:30
Statystyki YuTube'a robią wrażenie! (Fot. Flickr/edkohler/Lic. CC by)

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Co oznacza bilion obejrzanych filmów? Przede wszystkim warto wyjaśnić, co Google zalicza do tej statystyki. Choć firma nie przedstawiła oficjalnych informacji na temat metodologii, prawdopodobnie za obejrzany uznaje się film odtwarzany przez użytkownika przez co najmniej 5 sekund.

Bilion obejrzanych filmów w skali roku, to niemal 3 miliardy filmów każdego dnia i 140 filmów na każdego z siedmiu miliardów mieszkańców naszej planety. Tak powszechny dostęp do filmów trudno uznać jednak za istotne osiągnięcie cywilizacyjne.

Choć w serwisie nie brak wartościowych materiałów, rekordy popularności biją całkowicie bezużyteczne, ale chętnie oglądane klipy – zwierzęta, animacje czy banalne piosenki. Najlepszym dowodem miałkości prezentowanych w serwisie treści może być przedstawiona przez Michała lista najpopularniejszych filmów mijającego roku.

Ogromna popularność YouTube’a stanowi zarazem dobrą podstawę do zastanowienia się nad jego przyszłością i perspektywami – gdyby podobną oglądalność udało się uzyskać również w przypadku planowanej platformy telewizyjnej Google TV, firma z Mountain View stałaby się nie tylko potentatem wyszukiwania, ale również właścicielem największej telewizji na świecie.

Biorąc pod uwagę, że plany wejścia na rynek telewizyjny ma również Apple, dysponujący niezłym zapleczem w postaci treści wideo z serwisu iTunes, prawdopodobnie - obok walki iOS-a z Androidem - już niedługo będziemy świadkami kolejnego starcia dwóch technologicznych gigantów. Która z firm ma, Waszym zdaniem, większe szanse?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.