Błędy w e-mailu, które sprawiają, że wyglądasz nieprofesjonalnie

Błędy w e-mailu, które sprawiają, że wyglądasz nieprofesjonalnie29.09.2009 11:00
happy couple
Sabina Stodolak

Niezależnie od tego czy jesteś pracownikiem na etacie czy freelancerem, w korespondencji biznesowej nie chcesz, aby odbiorca twojego e-maila pomyślał, że ma do czynienia z istotą pozbawioną części mózgu. Aby stwarzać profesjonalne wrażenie, w e-mailowej korespondencji musisz uważać na kilka dość powszechnych błędów, które wprawdzie nie są błędami na poziomie ujawnienia tajemnicy firmy niepowołanej osobie, ale które sprawiają, że po prostu wyglądasz głupio. Na jakie wpadki mailowe w pracy uważać?

Niezależnie od tego czy jesteś pracownikiem na etacie czy freelancerem, w korespondencji biznesowej nie chcesz, aby odbiorca twojego e-maila pomyślał, że ma do czynienia z istotą pozbawioną części mózgu. Aby stwarzać profesjonalne wrażenie, w e-mailowej korespondencji musisz uważać na kilka dość powszechnych błędów, które wprawdzie nie są błędami na poziomie ujawnienia tajemnicy firmy niepowołanej osobie, ale które sprawiają, że po prostu wyglądasz głupio. Na jakie wpadki mailowe w pracy uważać?

Treść maila w tytule (bądź brak tytułu)

Tytuł maila powinien być zwięzły i odnosić się do tematu ? zdarza się jednak, że pracownicy w ferworze zajęć kopiują całą treść maila do tytułu wiadomości. Drugim błędem jest pozostawianie maila bez tytułu. Nie dość, że nie wiadomo wtedy o co chodzi, to jeszcze znacznie trudniej jest po jakimś czasie odnaleźć taką wiadomość. W niektórych programach obsługi poczty, możesz ustawić sobie blokadę, która nie pozwoli ci wysłać maila bez tytułu.

Wiadomość bez załączników

Masz wysłać szefowi raport, więc o 16.25 wysyłasz maila i zadowolony zamykasz komputer, aby na drugi dzień rano, dostać reprymendę za to, że maila i owszem wysłałeś, ale bez raportu? Tego typu błędy przedłużają czas korespondencji a jeśli stale zdarza ci się zapominać o załącznikach, to zaczynasz sprawiać wrażenie pracownika roztrzepanego i nie uważnego.

Emotikonki

W korespondencji biznesowej, emotikonów nie używaj nigdy ? nawet jeśli piszesz do koleżanki zza biurka. Dlaczego? Bo nigdy nie wiesz, czy przez przypadek za tydzień nie puścisz tego maila przez pomyłkę jako CC do prezesa. Poza tym, czasem maila pracowników bywają monitorowane, a przecież nie chcesz stworzyć wrażenia niedojrzałości i infantylizmu.

Odpowiedz wszystkim zamiast Odpowiedz

To najczęstszy rodzaj mailowego błędu. Nie tylko powoduje, że możesz poważnie zaszkodzić firmie czy swoim interesom (przesyłając np. swój wyjątkowy promocyjny cennik usług jako freelancer wszystkim klientom, a nie temu jednemu, któremu dałeś rabat), ale również sprawia że wyglądasz jak osoba nie pozbierana, roztrzepana i chaotyczna.

Brak interpunkcji

SMSy i nowoczesne formy komunikacji sprawiają że coraz częściej piszemy wiadomości pomijając znaki interpunkcyjne to zaś stwarza dość duże problemy w przypadku interpretacji wiadomości Brak przecinków czy kropek może spowodować że wiadomość nabierze zupełnie nowego znaczenia stad do problemów związanych z tym że klient czy przełożony cię nie zrozumie jest zaś bardzo blisko. Typowym przykładem może być wiadomość Proszę o stworzenie strony promocji za 10 zł Pytanie pozostaje czy to strona ma kosztować 10 zł czy promocja ma taką nazwę Poza tym dobrze się Wam czyta tekst bez znaków taki jak ten No właśnie

Tło w mailu

Outlook i niektóre inne programy pocztowe, dają swoim użytkownikom możliwość personalizacji wiadomości przez dodanie do niej upiększającego tła. Kiedy wysyłasz wiadomość do mamy czy chłopaka, jak najbardziej możesz sobie z tego korzystać. W korespondencji biznesowej, nawet proste, jednokolorowe tło nie jest dobrze widziane. Ogranicz się więc do zwykłej wiadomości lub ewentualnie firmowego logo.

Podpis

Podpis?Gosia? umieszczony nad nazwą stanowiska ?Key Account Manager na region Południowo - Wschodni? nie wygląda profesjonalnie. Sprawia, że odbiorca zastanawia się czy to stanowisko nie zostało ci nadane na wyrost, lub czy w firmie nie panuje umiłowanie do nomenklatury sprawiające że co drugi pracownik to dyrektor, który sam sobą zarządza. Nawet jeśli korespondujesz z klientem już długo, podpisuj się pełnym nazwiskiem, lub przynajmniej imieniem w nie zdrobniałej formie. Drugi mail zdecydowanie nie jest już na tyle zażyłą znajomością, by zamiast ?Krzysztof Kowalski? pisać ?Krzyś?.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.