Blogowanie z zaświatów

Blogowanie z zaświatów11.11.2010 18:00
E-Tomb
Piotr Jamrogiewicz

Mieliśmy już do czynienia z nagrobkami wysyłającymi SMS-y. Teraz przyszła pora na E-Tomb, kamień nagrobny kumulujący i przechowujący informacje o zmarłych.

Mieliśmy już do czynienia z nagrobkami wysyłającymi SMS-y. Teraz przyszła pora na E-Tomb, kamień nagrobny kumulujący i przechowujący informacje o zmarłych.

Radiowe kody kreskowe mogą mieć różne zastosowanie. Jak pokazują azjatyccy projektanci, kontrowersyjna (spór o dostęp do prywatności) technologia RFID może się także sprawdzić w branży Hadesa.

Kiedyś, aby zachować wspomnienia i anegdoty, ludzie spisywali pamiętniki. Kto nie był obdarzony talentem literackim, mógł takie zadanie zlecić wykwalifikowanym skrybom (zwanym obecnie ghostwriterami). Internet daje nam w tym przypadku szerszy wachlarz możliwości.

W dobie Facebooka, blogosfery, a także stale zyskujących na popularności mikroblogów (Twitter i spółka) nasze wirtualne życie biegnie niesłychanie szybko. Nawet limit 140 znaków (w przypadku Twittera) zyskał wielu zwolenników, którzy za jego pomocą oznajmiają światu swoje przemyślenia.

ewolucja
ewolucja

Infografika powyżej pokazuje (z lekkim przymrużeniem oka) ewolucję gatunku ludzkiego. Prawda nie jest jednak do końca śmieszna. Coraz więcej osób nie wyobraża sobie życia bez wirtualnego wcielenia. Można by na ten temat napisać niejedną rozprawę socjologiczną (i nie tylko).

E-Tomb koncepcja
E-Tomb koncepcja

Idea ta przyświecała prawdopodobnie twórcom e-mogiły. Możemy w niej przechowywać ślady naszej aktywności w Sieci, informacje o nas, wpisy na blogi, zdjęcia itp. Następnie wykorzystując technologię Bluetooth, kamień nagrobny będzie dzielił się tymi skarbami z odwiedzającymi nasz grób gośćmi. Całe urządzenie ma być zasilane panelem słonecznym.

Czy e-Tomb to kolejny krok na drodze do wiecznie żywego społeczeństwa informacji? Kilka lat temu na ekranach kin zagościł film traktujący o podobnym problemie. Wtedy wspomnienia były poddawane edycji. Jak może być tym razem? W końcu o zmarłych nie wypada mówić źle.

Źródło: Yankodesign

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.