Zarabiaj z YouTube’em! Serwis podzieli się z internautami zyskami z reklam

YouTube postanowił zmienić reguły swojego programu partnerskiego i podzielić się z użytkownikami zyskami z reklam. Zapowiedziane przez firmę zmiany wydają się  bardzo korzystne dla internautów. Wśród krajów, objętych nowymi zasadami jest również Polska.

Każdy może zarabiać razem z YouTube (Fot. WillVideoForFood.com)
Każdy może zarabiać razem z YouTube (Fot. WillVideoForFood.com)
Łukasz Michalik

YouTube postanowił zmienić reguły swojego programu partnerskiego i podzielić się z użytkownikami zyskami z reklam. Zapowiedziane przez firmę zmiany wydają się  bardzo korzystne dla internautów. Wśród krajów, objętych nowymi zasadami jest również Polska.

Choć Google stara się przyciągnąć do YouTube'a jak najwięcej gwiazd i profesjonalnych dostawców treści, siłą serwisu są przede wszystkim amatorzy. Poza profesjonalnymi klipami muzycznymi to właśnie nagrywane przygodnym sprzętem, amatorskie nagrania cieszą się ogromną popularnością – wystarczy wspomnieć choćby niezliczone filmy z kotami.

O ile sam program partnerski YouTube’a nie jest niczym nowym, to interesująca wydaje się jego ostatnia modyfikacja. Do tej pory możliwość zarabiania na reklamach, wyświetlanych w serwisie, była zarezerwowana dla użytkowników, uznanych przez YouTube’a za dostawców popularnych treści.

Był to przywilej, dostępny nielicznej grupie szczególnie cennych dla serwisu internautów (w tym artykule możecie sprawdzić, ile zarabiają partnerzy YouTube'a). Przeciętny użytkownik mógł liczyć co najwyżej na satysfakcję z faktu, ze jego film jest oglądany częściej, niż film znajomego.

Zgodnie z informacjami na oficjalnej stronie YouTube’a, serwis postanowił zmienić te zasady. Możliwość zarabiania na swoich filmach została zaoferowana użytkownikom z wybranych 20 krajów, w tym również z Polski.

Kraje, objęte nowymi zasadami
Kraje, objęte nowymi zasadami

Aby zyski z YouTube’a miały jakiekolwiek znaczenie, filmy muszą cieszyć się przyzwoitą oglądalnością, jednak najistotniejszy jest fakt, że to użytkownicy, a nie serwis, decydują o tym, czy chcą zarabiać na dostarczanych przez siebie treściach. Więcej na temat programu partnerskiego oraz najnowsze informacje na jego temat można znaleźć na stronie YouTube’a.

Wprowadzone zmiany nie są oczywiście dowodem na wielkoduszność serwisu. Prawdopodobnie ktoś doszedł w końcu do wniosku, że finansowa zachęta zainspiruje użytkowników do umieszczania większej ilości atrakcyjnych materiałów, generujących ruch i zwiększających szanse na to, że ktoś z widzów kliknie przy okazji reklamę.

Nawet, jeśli YouTube będzie z tego powodu musiał podzielić się zyskami z reklam, to w sumie i tak zarobi więcej. Na zmianach zyskują zatem wszyscy.

Źródło: MashableThe VergeThe Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.