Blu-ray upada i ciągnie za sobą PS3?

Blu-ray upada i ciągnie za sobą PS3?10.01.2009 12:00
Szymon Adamus

Matt Richtel i Brad Stone z New York Timesa rozwodzą się w swoim artykule nad tym czy niebieski format ma szansę przetrwać? Głównymi argumentami są usługi sieciowej dystrybucji filmów i mniejszy skok jakości niż w przypadku przejścia z VHS na DVD.

Czy Blu-ray się utrzyma na rynku? A może wpadnie do przepaści zapomnianych formatów i pociągnie konsolę PS3 za sobą?

Matt Richtel i Brad Stone z New York Timesa rozwodzą się w swoim artykule nad tym czy niebieski format ma szansę przetrwać? Głównymi argumentami są usługi sieciowej dystrybucji filmów i mniejszy skok jakości niż w przypadku przejścia z VHS na DVD.

Czy Blu-ray się utrzyma na rynku? A może wpadnie do przepaści zapomnianych formatów i pociągnie konsolę PS3 za sobą?

Moim zdaniem nie ma na to najmniejszych szans. Cyfrowa dystrybucja to oczywiście przyszłość, ale póki co nie ma szans z nośnikami optycznymi. Ot chociażby z powodu najzwyklejszego przyzwyczajenia klientów. Gracze też mogą być spokojni. Nie po to Sony inwestuje setki milionów w swoją konsolę i propagowanie nowego formatu, by teraz się wycofać. Szczególnie, że Blu-ray nie ma już konkurencji ze strony HD DVD i jest jedynym optycznym nośnikiem przeznaczonym dla treści Full HD, który ma szansę konkurować z DVD.

Co więcej w samej sferze Blu-ray dzieje się bardzo dużo. Pioneer chce zaatakować rynek muzyką (tylko muzyką) na Blu-ray, na targach CES 2009 widać wiele nowości z sektora niebieskiego formatu (ot chociażby super cienkie odtwarzacze Samsunga), a wyniki sprzedaży takich hitów jak Mroczny Rycerz sprawiają, że Blu-ray Disc Association może być raczej zadowolone z nowego dziecka.

Oczywiście aktualny kryzys wpłynie jakoś na sprzedaż Blu-ray, ale póki co format przyjmuje się na rynku znakomicie. Na początku miał problemy z HD DVD i ilością dostępnych filmów, ale teraz nawet w Polsce oferta BR jest już bardzo obszerna. W USA w nowym formacie wychodzi praktycznie każda premiera.

DVD jeszcze długo będzie królować, a filmy online z roku na rok będą coraz popularniejsze (chociażby przez takie akcje jak integracja Netflixa z Xbox Live!), ale moim zdaniem Blu-ray nie zniknie z rynku tak szybko jak niektórzy przewidują.

A posiadacze Playstation 3 mogą spać spokojnie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.