Buzz Tracking: rewolucyjne narzędzie do monitorowania opinii w Internecie?

Buzz Tracking: rewolucyjne narzędzie do monitorowania opinii w Internecie?18.10.2010 14:07
Lupa (Fot. Flickr/Kapungo/Lic. CC by-sa)
Wojtek Wowra

W piątek, 15 października, miała miejsce oficjalna premiera narzędzia Buzz Tracking firmy Interactive Research Center. Ta aplikacja webowa pozwala na monitorowanie opinii internautów i gromadzenie komentarzy o markach.

W piątek, 15 października, miała miejsce oficjalna premiera narzędzia Buzz Tracking firmy Interactive Research Center. Ta aplikacja webowa pozwala na monitorowanie opinii internautów i gromadzenie komentarzy o markach.

Twórcy programu wyszli z założenia, że samodzielne śledzenie powiązanych z daną frazą treści w Sieci jest niemożliwe. Witryn, opinii i komentarzy jest po prostu za dużo. Postanowili więc zautomatyzować proces gromadzenia danych.

Buzz Tracking został oparty na bardzo prostej zasadzie. Administrator podaje zestaw słów kluczowych, które go interesują. Aplikacja zaczyna przeszukiwać strony WWW znajdujące się w jej bazie. Pierwsze dane pojawiają się po ok. 24 godz.

Usługa pozwala na śledzenie komentarzy zarówno w aspekcie ilościowym, jak i jakościowym. Można bez problemu ustalić, ile razy słowo kluczowe pojawiło się w danym okresie. Da się również sprawdzić, jaka jest widoczność marki na tle konkurencji.

Do tego dochodzi analiza tak zwanego sentymentu. Buzz Tracking automatycznie dzieli opinie internautów na pozytywne i negatywne. Wszystkie one są uwzględnione na jednym wykresie. Administrator może więc sprawdzić, jak zmieniały się opinie w ciągu kilku tygodni czy miesięcy.

Buzz Tracking
Buzz Tracking

Ostatnim ważnym elementem jest analiza domen. Aplikacja tworzy listę serwisów WWW, w których pojawia się najwięcej opinii na dany temat. Jeden wykres obejmuje kategorie witryn (fora, blogi, wortale), drugi - dokładne domeny. Dzięki temu administrator wie, gdzie toczą się najgorętsze dyskusje.

Do kogo skierowane jest to narzędzie? Przede wszystkim do średnich i dużych firm, które są obecne w mediach społecznościowych, a ich marki są znane użytkownikom Sieci. Dzięki aplikacji można na bieżąco śledzić reakcje potencjalnych i aktualnych klientów oraz sprawnie reagować na sytuacje kryzysowe.

Buzz Tracking wzoruje się na zachodnich rozwiązaniach typu InternetCM. Jest jednak dopasowany do polskich realiów. Poza tym koncentruje się na opisywaniu całych trendów, a nie samym tylko gromadzeniu pojedynczych wpisów. Dzięki temu właściciel firmy nie musi dodatkowo inwestować w analizę zebranych danych.

Dzięki uprzejmości Interactive Research Center mamy okazję testować w redakcji narzędzie Buzz Tracking. Za jakiś czas podzielimy się z Wami opiniami na temat usługi :).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.