Casio też chce mieć swojego smartwatcha i on będzie świetny. Czemu? Bo to Casio

Casio też chce mieć swojego smartwatcha i on będzie świetny. Czemu? Bo to Casio04.07.2015 10:19
Zdjęcie mechanizmu zegarka pochodzi z serwisu Shutterstock
Adam Bednarek

O inteligentnym zegarku Casio jeszcze niewiele wiadomo, a mimo to już teraz wróżę mu sukces.

Casio tworzy inteligentny zegarek? Zaraz, zaraz - przecież oni już od dawna takie robili! W tym stwierdzeniu nie było nieprawdy. Niedawne zegarki Casio współpracowały przecież ze smartfonami przy pomocy Bluetooth.

I dzięki temu miały najważniejsze funkcje dzisiejszych inteligentnych zegarków. Pozwalały dowiedzieć się, że dostaliśmy wiadomość lub przewinąć utwory w odtwarzaczu. Sceptyczni co do idei smart-watchów mogliby powiedzieć: zegarek Casio już parę lat temu miał wszystko, co może być niezbędne w takim gadżecie. I trudno się z tym nie zgodzić.

Casio G-Shock GB-6900 Bluetooth Smart Watch CES 2012

Wygląda na to, że Casio z tej drogi nie zejdzie. Niewiele jeszcze wiadomo o inteligentnym zegarku od Casio, ale już podkreśla się, że będzie to bardziej zegarek niż naszpikowany bajerami gadżet. Smart funkcje nie przysłonią najważniejszego.

Fenomen Casio

Muszę przyznać, że nigdy nie byłem wielkim fanem zegarków Casio. Wydają mi się jednak za bardzo efekciarskie, a ja wolę jednak skromną elegancję. Ale jednego tej firmie odmówić nie można - znają się na swojej robocie i patrząc na ich zegarki z perspektywy bardziej sportowego użytkownika, przyciągają do siebie.

Serwis The Verge przygotował ciekawe zestawienie zegarków Casio, które już w latach dziewięćdziesiątych tworzyło sprzęty z niezbędnymi dziś funkcjami. Spójrzcie na model JC-11 liczący przebyty dystans i spalone kalorie. To zegarek z… 1991 roku!

Źródło zdjęć: © https://www.youtube.com/watch?v=MEHS9i1Qdw
Źródło zdjęć: © https://www.youtube.com/watch?v=MEHS9i1Qdw

W 1994 roku wypuścili VivCel VCL-100 - zegarek z anteną, który powiadamiał wibracjami o tym, że telefon dzwoni. 1994 rok! Rok wcześniej do sprzedaży trafił model z funkcją… pilota. Były też zegarki do grania.

Zestawienie robi wrażenie, bo przecież Casio tworzyło te zegarki 20 lat temu. A już miały funkcje, które dzisiaj wydają się być niezbędne. To co zrobi Casio teraz?

Smart-watch od Casio

Casio przed laty udowodniło, że potrafi sprytnie połączyć zegarek z bajerami. Dzisiaj pole manewru jest większe, więc liczę na to, że stworzą oryginalny zegarek. Na pierwszy rzut oka “typowy”, ale z naprawdę dobrze zaplanowanymi funkcjami. Gadżeciarski, ale przydatny.

Nie da się ukryć, że wejście Casio na rynek współczesnych inteligentnych zegarków może dać mu kopa. Rozkręcić koniunkturę. Casio to symbol. Dawniej obiekt westchnień wielu młodych ludzi. Dziś wśród nastolatków nie jest to może nazwa budząca wiele emocji, ale wciąż jest spora grupa, dla których Casio to gwarancja jakości.

I jeżeli oni stworzą inteligenty zegarek, to mogą przyciągnąć do smart-watchy nieprzekonanych. Twierdzących, że im to niepotrzebne. Ale skoro Casio to robi, to znaczy, że warto się tym zainteresować. Tak mogą pomyśleć ludzie.

Oczywiście nie możemy wykluczyć odwrotnego scenariusza. Casio nie będzie odważne jak kilkanaście lat temu i zrobi gadżet, który od dawna dostępny jest na rynku. To też jest możliwe, wszak czasy są niepewne, a poważna wpadka może nawet giganta doprowadzić do ruiny. Ale… jakoś jestem spokojny o to, że nawet przeciętny smart-zegarek nie będzie miał aż tak poważnych konsekwencji. To Casio. Ludzie to kupią.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.