Chcesz osiągnąć cel? To musisz go najpierw zobaczyć!

Chcesz osiągnąć cel? To musisz go najpierw zobaczyć!30.06.2009 18:00
luxury
Kira Czarczyńska

Mnóstwo ludzi stawia sobie cele do osiągnięcia. W zasadzie, to podejrzewam, że wszyscy. Cele te nie są jednak przeważnie osiągane - ba, absolutna większość ludzi nawet nie zbliża się do ich osiągnięcia...

Dlaczego tak jest?

Odpowiedź, a w zasadzie dwie, są proste: brak konkretów dotyczących założonego celu, oraz kompletny brak poczucia, że faktycznie może się to coś osiągnąć.

Mnóstwo ludzi stawia sobie cele do osiągnięcia. W zasadzie, to podejrzewam, że wszyscy. Cele te nie są jednak przeważnie osiągane - ba, absolutna większość ludzi nawet nie zbliża się do ich osiągnięcia...

Dlaczego tak jest?

Odpowiedź, a w zasadzie dwie, są proste: brak konkretów dotyczących założonego celu, oraz kompletny brak poczucia, że faktycznie może się to coś osiągnąć.

Co więc zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse?

Po pierwsze: sprecyzować cel.

  • Chcę dużo zarabiać
  • chcę mieszkać u siebie
  • chcę mieć własną firmę
  • chcę jeździć fajnym samochodem

Wszystko fajnie, ale co to oznacza...?

  • czy "dużo" to 50.000 miesięcznie, czy też 3.000 (bo teraz zarabiasz 1.200)?
  • "u siebie" w kawalerce, mieszkaniu, domu? jak ma wyglądać?
  • "firmę" zajmującą się czym? jednoosobową czy spółkę? tutaj czy w Anglii?
  • "fajnym" czyli jakiej marki, jaki model, wyposażenie, kolor?

Im dokładniej określisz, o co ci chodzi - tym lepiej wiesz, do czego dążysz. A to sprawia, że ustalenie drogi dojścia do tego punktu, jest o niebo łatwiejsze.

Po drugie: wbij sobie swoje pragnienie do głowy

Już wiesz dokładnie, do czego dążysz. Teraz poczuj swój cel:

  • zrób screena po zalogowaniu się na konto, po czym przy saldzie i środkach dostępnych dopisz parę liczb (na screenie!) po lewej stronie przecinków. całość wydrukuj sobie "do wglądu".
  • skocz do agencji zajmującej się nieruchomościami i poszukaj z nimi "swojego" domu. pewnie, że go nie kupisz - ale sprawdzisz, czy to faktycznie ma być taki dom, w jakiej okolicy i sąsiedztwie, a może z basenem...?
  • wydrukuj na początek wszystkie dokumenty związane z zakładaniem i posiadaniem firmy. Znajdź pierwszych zleceniodawców. postaw sobie na biurku pieczątkę, nieważne że jeszcze w tej chwili pustą.
  • skocz do salonu i wybierz się na jazdę próbną swoim samochodem, który chcesz mieć. jeśli to możliwe, zabierz dziewczynę czy kumpla i niech ci pstryknie fotkę w tym wozie. ustaw to zdjęcie w miejscu, gdzie często przebywasz.

Kwestia przyzwyczajenia...

Nawet osiągnięcie celu czy kupienie samochodu - to zmiana. Niechętnie wbrew pozorom przyjmujemy zmiany; owszem, możemy to potrafić, nawet lubić, ale podświadomy opór pozostaje.

Jeśli dzięki powyższym sztuczkom przyzwyczaisz się do tego, że masz firmową pieczątkę, bądź do widoku siebie w wymarzonym samochodzie - ten opór praktycznie zniknie, pozwalając ci działać z większym rozmachem.

...i potężna motywacja

Mając cały czas przed oczami rekwizyty związane z celem, do jakiego dążysz, jesteś w stanie szybciej ten cel osiągnąć. Po prostu, cokolwiek będziesz robić, nie zapomnisz po co to robisz. Każdą decyzję zaczniesz odruchowo dopasowywać do swojego celu, sprawdzać, czy cię do niego przybliża czy oddala. A to potężny krok do przodu w realizacji zamierzeń!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.