Chrome na drugim miejscu w Wielkiej Brytanii. Co dalej z Firefoksem?

Chrome na drugim miejscu w Wielkiej Brytanii. Co dalej z Firefoksem?01.08.2011 15:41
Lisek nie ma ochoty na udział w wyścigu? (Fot. Flickr/Minette Layne/Lic. CC by-sa)

Google może świętować kolejny sukces. Przeglądarka firmy z Mountain View wyprzedziła w Wielkiej Brytanii Firefoksa. Czy ma szansę zdetronizować lidera?

Google może świętować kolejny sukces. Przeglądarka firmy z Mountain View wyprzedziła w Wielkiej Brytanii Firefoksa. Czy ma szansę zdetronizować lidera?

Informacje podane przez StatCounter pokazują trwającą od wielu miesięcy walkę pomiędzy Firefoksem a Chrome’em. Przeglądarka Google’a powoli, ale systematycznie zdobywała kolejnych użytkowników. W tym samym czasie liderzy – IE i Firefox – regularnie tracili na popularności.

Choć pozycja IE na brytyjskim rynku jest na razie niezagrożona, to widać, jak wielki potencjał ma Chrome. Umiejętne połączenie dobrego produktu z agresywnym marketingiem okazuje się bardzo skuteczne.

Imponujący wzrost Chrome'a (Fot. StatCounter.com)
Imponujący wzrost Chrome'a (Fot. StatCounter.com)

W sierpniu 2010 roku Firefoksa używało około 24 proc. internautów. Przeglądarka Google’a mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 12 proc. Wystarczył rok, by Chrome niemal podwoił swój udział. Przy tracącym kilka procent Firefoksie pozwoliło to na zajęcie przez Chrome’a drugiego miejsca.

Obecnie różne wersje IE mają w sumie ponad 45,5 proc., Chrome - 22,12 proc. a Firefox 21.65. Jak wyniki z Wielkiej Brytanii mają się do preferencji polskich użytkowników? Niestety, nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Dlaczego?

Rynek przeglądarek w Polsce - dane serwisu Statcounter.com
Rynek przeglądarek w Polsce - dane serwisu Statcounter.com

Jak zauważył m.in. Jan Rybczyński, różne serwisy udostępniające dane na temat przeglądarek podają różne wyniki - dotyczą one nie tylko udziałów w rynku, ale nawet kolejności w rankingu.

Rynek przeglądarek w Polsce według gemiusRanking
Rynek przeglądarek w Polsce według gemiusRanking

Przyznacie, że to zbyt duża rozbieżność, by można było tłumaczyć ją błędem statystycznym ;) Mimo to tendencja jest wyraźna - przeglądarka Google'a systematycznie zdobywa coraz więcej zwolenników. Myślicie, że może w końcu stać się liderem?

Źródło: Mashable

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.