Chrome przeskoczyło Safari, odbiera użytkowników “Liskowi”?

Chrome przeskoczyło Safari, odbiera użytkowników “Liskowi”?02.07.2010 08:41
gdargaud.net
Jakub Poślednik

Amerykańscy internauci nareszcie doszli do podobnych wniosków co reszta świata jeśli chodzi o przeglądarki. Kilka dni temu Chrome zajął oficjalnie trzecie miejsce w wielkim wyścigu przeglądarek (w USA), detronizując tym samym Safari. Tym samym Google dokonało nie lada wyczynu osiągając 10 proc. udziału w rynku z zupełnie nowym produktem w przeciągu zaledwie dwóch lat.

Amerykańscy internauci nareszcie doszli do podobnych wniosków co reszta świata jeśli chodzi o przeglądarki. Kilka dni temu Chrome zajął oficjalnie trzecie miejsce w wielkim wyścigu przeglądarek (w USA), detronizując tym samym Safari. Tym samym Google dokonało nie lada wyczynu osiągając 10 proc. udziału w rynku z zupełnie nowym produktem w przeciągu zaledwie dwóch lat.

Co ciekawe - globalnie, Chrome osiągnęło tą pozycję już w październiku 2009, jedynie Amerykanie ociągali się zostając w tyle za światowym trendem. Niektórzy z komentatorów widzą w tym kolejne zwycięstwo Google w bitwie z Apple.

[cytat]To dość znaczące osiągnięcie dla Google - startując z niczym dojść do 10 proc. udziałów w rynku w przeciągu zaledwię dwóch lat. Obecnie Google i Apple toczą ze sobą wielką bitwę na dwóch polach - przeglądarek (Chrome przeciw Safari) oraz rynku komórkowego (Android przeciw iPhone) - komentuje Aodhan Cullen, CEO StatCounter.[/cytat]

Statystyki zgadzają się z raportami innych źródeł - choćby Net Applications. Najwięksi gracze na rynku to wciąż odpowiednio Internet Explorer oraz Firefox (nie przewiduję, żeby ten pierwszy miał ulec w najbliższym czasie konkurencji - powodem tego jest stały i znaczący odsetek komputerów biznesowych na których IE jest nie tylko domyślną ale i jedyną dostępną przeglądarką).

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/07/StatCounterGlobal.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/07/StatCounterGlobal.jpg)

O ile na pierwszy rzut oka widać, że Chrome od samego początku utrzymuje tendencję wzrostową, warto zastanowić się która z pozostałych liczących się przeglądarek traci na jego korzyść najwięcej użytkowników. Moim zdaniem odpowiedź jest oczywista - Firefox.

Po bliższym przyjrzeniu się statystykom, dość wyraźnie widać, że Firefox traci niewielu użytkowników, jednak Chrome zdaje się w tym samym czasie zyskiwać… dokładnie taki sam ich odsetek! Oczywiście nie mogę udowodnić, że użytkownicy Firefoxa odpływają tylko i wyłącznie pod żaglem Chrome, jednak biorąc pod uwagę, że oba programy są dostępne na tych samych platformach oraz oba oferują podobne funkcje (rozszerzenia!) coraz bardziej wygląda na to, że Chrome podgryza “Liska”.

Źródło: readwriteweb.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.