Cinema City, Multikino i Helios z tańszymi biletami. Przyczyną może być koronawirus

Cinema City, Multikino i Helios z tańszymi biletami. Przyczyną może być koronawirus10.03.2020 10:44
Wojna cenowa w polskich kinach. Koronawirus może być tego powodem
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Michał Skorupka

Największe sieci kin w Polsce stopniowo obniżają ceny biletów. Cinema City, Multikino oraz Helios ruch ten tłumaczą walką o względy nowych klientów. Ci mają wątpliwości i twierdzą, że decyzja ma związek z koronawirusem.

Epidemia koronawirusa rozwija się w błyskawicznym tempie. W związku z rosnącą liczbą zachorowań, w wielu krajach odwoływane są imprezy masowe, a ludzie coraz rzadziej wybierają się do restauracji, galerii handlowych oraz na różnego rodzaju wydarzenia sportowe i kulturalne.

Niepokój udziela się również mieszkańcom naszego kraju, co zdążyły już zauważyć popularne sieci fast foodów oraz kin. Te drugie postanowiły zachęcić klientów obniżką cen biletów. Chociaż swojej decyzji nie tłumaczą rozprzestrzeniającą się chorobą, to spora grupa filmowych maniaków jest zdania, że to właśnie koronawirus zmusił je do takiego ruchu.

Dzień po tym, jak Ministerstwo Zdrowia poinformowało o pierwszym przypadku zachorowania na koronawirusa w Polsce, Cinema City ogłosiło zmiany w swoim cenniku. Od czwartku za najtańszy bilet na seans 2D zapłacimy 15 złotych (w Warszawie i okolicach 17 zł). Zmianie uległy również ceny biletów na seanse innego typu. - To nie jest promocja. Obniżka dotyczy wszystkich naszych kin oraz formatów. Nie wprowadzamy tej zmiany spontanicznie, ale po wnikliwej analizie rynku. Teraz jesteśmy na nią gotowi - tłumaczy Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu Cinema City Poland.

Helios i Multikino również obniżają ceny

Za bilet do Multikina w niektórych miastach zapłacimy nawet 14,90 złotych. Prezes sieci przyznaje, że obniżki cen w sieci trwają od 2017 roku. Takie ruchy tłumaczy walką o pozyskanie nowych klientów.

  • Niższe ceny pozwalają nowym widzom na korzystanie z naszej oferty, a dotychczasowi przychodzą do kina częściej. W związku z tym nie wykluczamy kontynuacji tej dynamicznej polityki cenowej w tym roku - tłumaczy prezes sieci Mariusz Spisz.
  • Za tydzień we wszystkich kinach wprowadzimy jedną cenę biletu w wysokości 14,90 złotych. To reakcja na ruchy konkurencji - tłumaczy z kolei Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa.

Jak dotąd Helios obniżył ceny biletów w 1/4 swoich kin. Zaobserwowaliśmy zauważalny wzrost frekwencji w kinach, w których taka polityka została zastosowana, a jednocześnie rósł też rynek - mówi Tomasz Jagiełło.

Według szacunków ekspertów obniżka cen biletów spowoduje, że do kin wybierze się nawet 15 procent widzów więcej niż w 2019 roku. Średni koszt biletów maksymalnie może spaść aż o 5 złotych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.