Cios za cios! Teraz Facebook pozywa Yahoo

Cios za cios! Teraz Facebook pozywa Yahoo04.04.2012 12:01
Ostra walka (Fot. Flickr/Claudio Gennari/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Patenty to bardzo silna broń w amerykańskiej branży IT. Facebook błyskawicznie nauczył się walczyć za jej pomocą – i oto mamy kontrpozew. Jakie patenty, w których posiadaniu jest Facebook, miało naruszyć Yahoo?

Patenty to bardzo silna broń w amerykańskiej branży IT. Facebook błyskawicznie nauczył się walczyć za jej pomocą – i oto mamy kontrpozew. Jakie patenty, w których posiadaniu jest Facebook, miało naruszyć Yahoo?

Kiedy Yahoo pozwało Facebooka, domagając się zapłaty za korzystanie z 10 patentów, wydawało się, że społecznościowy gigant nie ma szans. Zuckerberg i spółka do tej pory aż tak nie dbali o patenty, za to Yahoo ma ich ponad 3 tysiące.

Facebook jednak szybko pokazał, że potrafi sobie poradzić w świecie, gdzie królami są prawnicy – i nabył 750 patentów od IBM-u. Ale na tym zabawa się nie kończy, przyszedł czas na kontrpozew.

Facebook właśnie pozwał Yahoo o naruszenie 10 patentów, których jest posiadaczem. I nie chodzi wcale o to, co kupiono od IBM-u, chodzi o rzeczy, których wynalazcami są pracownicy Zuckerberga i on sam. Znajduje się wśród nich na przykład generowanie spersonalizowanego kanału wiadomości dla użytkowników społeczności czy system tagowania mediów (np. zdjęć). Pełną listę znajdziecie w TechCrunchu.

Facebook twierdzi, że Yahoo narusza jego patenty wszędzie: na swojej stronie głównej, w serwisie Flickr, w systemie reklam, w systemie optymalizacji treści. Wygląda na to, że młodsi koledzy mają argumenty nie słabsze niż weteran Internetu, który może i posiada mnóstwo patentów, ale za liczbą niekoniecznie idzie w tym przypadku jakość.

Czy to się skończy latami ciągania się po sądach, czy szybką ugodą, trudno powiedzieć. Na razie każda ze stron odrzuca argumenty drugiej. Yahoo uważa, że oskarżenia ze strony Facebooka są bezpodstawne, Facebook w zasadzie nie ma innego wyjścia, niż się bronić.

Wizerunkowo więcej jak na razie straciło Yahoo, które zostało oskarżone przez komentatorów o cios w plecy zadany Facebookowi w niezwykle trudnym momencie, tuż przed wejściem na giełdę. Mam jednak wrażenie, że nie ma powodu martwić się o społecznościowego giganta, który, choć niedoświadczony, odgryza się całkiem ostro.

Źródło: TechCrunchMashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.