Co nowego przyniesie nam rok 2009?

Co nowego przyniesie nam rok 2009?09.02.2009 20:00
Grzesiek Powalski

Rok 2008 przyniósł nam wiele dobrego, choć pewnie wszyscy zapamiętają go raczej ze złej strony, gdyż to właśnie w ubiegłym roku rozpoczął się kryzys. Odrzućmy jednak złe myśli i rozpędźmy czarne chmury, bo obecny rok ma szansę stać się przełomowy. Czy sieciowe wideo zrewolucjonizuje rynek, czy ktoś zagrozi pozycji YouTube’a? Przekonajmy się.

Rok 2008 przyniósł nam wiele dobrego, choć pewnie wszyscy zapamiętają go raczej ze złej strony, gdyż to właśnie w ubiegłym roku rozpoczął się kryzys. Odrzućmy jednak złe myśli i rozpędźmy czarne chmury, bo obecny rok ma szansę stać się przełomowy. Czy sieciowe wideo zrewolucjonizuje rynek, czy ktoś zagrozi pozycji YouTube’a? Przekonajmy się.

Możemy się spodziewać nawet 45% wzrostu liczby odbiorców oglądających wideo w sieci w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dodam tylko, że rok wcześniej mieliśmy wzrost 35%. Co więcej trend ten ma się utrzymać przynajmniej przez kolejne 4 lata. Klasyczna telewizja odchodzi powoli do lamusa.

Może się jednak okazać, że nie będziemy wcale oglądać klipów tworzonych przez użytkowników YouTube’a, a skupimy się na profesjonalnym przekazie. Widać to choćby po użytkownikach amerykańskich, którzy ponad 2,5 razy więcej poświęcają właśnie takim materiałom. Duża w tym zasługa serwisu Hulu. My, jak i nasi zachodni sąsiedzi będziemy musieli jednak jeszcze chwilę poczekać na jego odpowiednik.

Na koniec należy wspomnieć o telewizji mobilnej. W końcu w Polsce została powołana przez czterech operatorów komórkowych (Plus, Era, Orange i Play) spółka Mobile-TV, która będzie za nią odpowiadać. Na razie to jednak niestety tylko teoria, bo technologia DVB-H ma być dostępna w 31 miastach Polski dopiero za 6 lat.

Miejmy jednak nadzieję, że obecny rok zapoczątkuje tak ważne dla nas zmiany i już niedługo dojeżdżając do pracy będziemy mogli oglądać telewizję. Po czym po powrocie do domu będziemy oglądać dowolny program w Internecie nie martwiąc się o reklamy.

Źródło: Mediarun

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.