Co zrobić, jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki?

Co zrobić, jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki?28.02.2010 19:47
Sabina Stodolak

Mimo tego, że ze względu na kryzys nieco mniej wyjeżdżamy na wakacje i dodatkowo jeszcze rzadziej korzystamy z usług biur podróży, to okazuje się, że jakość usług (która powinna wzrosnąć aby przyciągnąć turystów), spada. A przynajmniej wzrasta ilość skarg na biura podróży, co może równie dobrze oznaczać, że po prostu coraz lepiej znamy swoje prawa konsumenckie.

Mimo tego, że ze względu na kryzys nieco mniej wyjeżdżamy na wakacje i dodatkowo jeszcze rzadziej korzystamy z usług biur podróży, to okazuje się, że jakość usług (która powinna wzrosnąć aby przyciągnąć turystów), spada. A przynajmniej wzrasta ilość skarg na biura podróży, co może równie dobrze oznaczać, że po prostu coraz lepiej znamy swoje prawa konsumenckie.

W 2009 roku, konsumenci złożyli w samym województwie mazowieckim  528 skarg na biura podróży. Spora część dotyczyła upadku biura podróży, ale żądaliśmy też odszkodowania za niezgodny z opisem hotel, hałas czy brak posiłków. Szacuje się, że w całej Polsce złożono kilka tysięcy wniosków o odszkodowanie.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wycieczki, zawsze możesz żądać od swojego agenta odszkodowania. Nawet jeśli agent okaże się niewypłacalny, można żądać odszkodowania os touroperatora (tak było w przypadku pozwu przeciw Atena Travel - sygn. II Ca 835/07). Zanim jednak wyślesz wniosek, musisz się odpowiednio przygotować, by nie okazało się, że szarpać się z biurem podróży tylko tracisz czas, bo nie masz dowodów ani racji.

Sprawdź zgodność stanu faktycznego z umową

Jeśli uważasz, że stan obiektu w którym Cię zakwaterowano nie spełnia standardów jakich oczekiwałeś, możesz żądać odszkodowania. Warto jednak najpierw sprawdzić umowę jaką podpisaliśmy, aby nie okazało się, że oczekiwaliśmy czegoś więcej niż to, na co de facto się zgodziliśmy. Mówiąc wprost – stan obiektu musi być faktycznie niższy niż wynika to z zapisu w umowie i prezentacji w folderze reklamowym.

Takie rozbieżności należy od razu zgłosić wykonawcy usługi oraz organizatorowi a przy okazji zrobić również dokumentację stanu faktycznego – zdjęcia i nagrania video można obecnie zrobić nawet komórką, więc nie stanowi to problemu.

Czego żądać od organizatora nieudanego urlopu?

Jeśli urlop okazał się porażką, mamy prawo żądać nie tylko zwrotu kosztów wycieczki, ale również odszkodowania za poniesione dodatkowo koszty (np. prawnika) i zadośćuczynienia (za zmarnowany urlop).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.