Cyfrowe TVP ma pierwsze problemy

Cyfrowe TVP ma pierwsze problemy14.10.2009 10:28
Szymon Adamus

Cyfrowa platforma Telewizji Polskie dopiero raczkuje, ale już ma pierwsze problemy. Podobno Piotr Farfał, poprzedni prezes TVP, nie dopilnował niektórych kwestii prawnych przez co aktualnie kanały, które miały być darmowe są zakodowane.

Cyfrowa platforma Telewizji Polskie dopiero raczkuje, ale już ma pierwsze problemy. Podobno Piotr Farfał, poprzedni prezes TVP, nie dopilnował niektórych kwestii prawnych przez co aktualnie kanały, które miały być darmowe są zakodowane.

Od godziny 00:00 dnia 09 października 2009 zakoduje sygnał TVP1, TVP2, TVP HD i TVP Sport. Indywidualny odbiór będzie możliwy za pomocą dedykowanego odbiornika z kartą warunkowego dostępu - czytamy na oficjalnej stronie cyfrowego TVP.

A miało być tak pięknie.

W naszym pakiecie FTA – spot beam, czyli bez konieczności kupowania karty, będą kanały TVP1, TVP2, TVP INFO, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Kultura, TVP HD, TV Puls i TV Trwammówił w sierpniu Piotr Farfał. Dodatkowo prowadzimy rozmowy z kilkoma nadawcami, którzy za darmo chcieliby zaprezentować swoją ofertę programową

Teraz okazuje się, że hucznie zapowiadany, darmowy pakiet stracił wiele ze swej cenowej atrakcyjności. Nadawca był zmuszony zakodować darmowe stacje.

Zagraniczne firmy, które sprzedają prawa do konkretnych wydarzeń sportowych, albo programów telewizyjnych, podpisują umowy na ich nadawanie na terenie jednego państwa - powiedział Dziennikowi Bogusław Piwowar p. o przewodniczącego rady nadzorczej. A sygnał z platformy TVP jest odbierany daleko poza naszymi granicami. Musielibyśmy teraz negocjować umowy i najpewniej do tego dopłacać.

Piotr Farfał prezes TVP o starciu Platformy Cyfrowej TVP

Obecny zarząd zrzuca całą winę na Piotra Farfała tłumacząc, że to on obiecywał "góry złota". Jak nie trudno się domyślić były prezes ma nieco inne zdanie na temat całej sytuacji.

*To bzdura! *- Mówi Farfał. 99,9 proc. audycji nie rodziło problemów prawnych. Chodzi o zaledwie kilka imprez, jak Euro 2012 czy skoki narciarskie. I można było zakodować konkretne mecze, a nie cały kanał. To strzał w wiarygodność telewizji. Jeśli ta decyzja zostanie utrzymana będzie oznaczać koniec platformy TVP

Farfał oskarża nowy zarząd o działanie na niekorzyść TVP.

Niezła reklama dla TVP.

Mann i Materna - reklama w TVP

Bez względu na to kto odpowiada za aktualną wpadkę (widzów to chyba akurat najmniej interesuje) jest klops. Miała być nowa, niesamowicie konkurencyjna w stosunku do innych nadawców platforma, a już na starcie jest mała afera.  A szkoda bo sygnał cyfrowej platformy TVP jest kodowany w MPEG4, a wybór kanałów zadowoliłby zapewne niejedną osobę, która nie ma ochoty pakować się w kilkuletnią umowę z nadawcą.

Osobiście jestem nadal pozytywnie nastawiony do całego projektu i wierzę, że aktualne problemy da się pokonać. Tylko dlaczego u nas wszystko co dobre musi rodzić się w takich bólach?*

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.