Czego największe firmy technologiczne nie mówią swoim klientom?

Czego największe firmy technologiczne nie mówią swoim klientom?20.11.2011 14:01
O czym nie powiemy tym razem? (Fot. Flickr/Inubleachanimefan/Lic. CC by-sa)

Zasady panujące na rynku produktów i usług IT wydają się przejrzyste: klient wydaje pieniądze na jakiś produkt, oczekując w zamian określonych korzyści. Jak wynika z udostępnionych przez Gartner Inc. analiz, firmy realizują przy okazji swoją strategię, o której wolałyby klientom nie mówić. Jakie są ich cele?

Zasady panujące na rynku produktów i usług IT wydają się przejrzyste: klient wydaje pieniądze na jakiś produkt, oczekując w zamian określonych korzyści. Jak wynika z udostępnionych przez Gartner Inc. analiz, firmy realizują przy okazji swoją strategię, o której wolałyby klientom nie mówić. Jakie są ich cele?

Gartner Inc. to założona w 1979 roku firma doradcza działająca w 80 krajach. Specjalizuje się w analizach dla biznesu, dotyczących wykorzystania technologii, a do obszarów jej zainteresowań należą m.in. rozwiązania biznesowe w zakresie ERM (kontrola dostępu do informacji), CRM (zarządzanie relacjami z klientami) czy infrastruktura korporacyjna.

Gartner.com
Gartner.com

Ze względu na skalę działalności i profil klientów trudno podejrzewać Gartner Inc. o tanią próbę zdobycia rozgłosu za pomocą sensacyjnych informacji, jednak ujawnione przez reprezentującego firmę Dennisa Gaughana dane są dość niecodzienne. Gaughan ujawnił analizy dotyczące czterech gigantów branży IT. Do czego dążą Microsoft, Oracle, IBM i SAP?

Microsoft[/h3]Zdaniem Gartnera strategicznym celem Microsoftu jest ochrona Windowsa i Office’a.  Temu nadrzędnemu celowi podporządkowana jest niemal cała oferta  firmy, której rzeczywistą funkcją jest uzależnianie klientów od dwóch podstawowych produktów Microsoftu.[h3]Oracle[/h3]Oracle unika rzetelnego informowania o planach rozwojowych swojej oferty, aby uniknąć sytuacji, w której klienci zwlekają z zakupami w oczekiwaniu na nowsze produkty. Co istotne, 90 proc. dochodów firmy to nie wpływy ze sprzedaży, ale opłaty eksploatacyjne i związane z płatnym wsparciem. Produkty oferowane są w pakietach, w wielu przypadkach nadmiernie mnożących wydatki klientów.[h3]IBM[/h3]Nadrzędnym celem IBM-u jest** kontrolowanie strategii klientów**, dotyczących działów IT. Choć firma uchodzi za lidera w dziedzinie sprzętu, bardzo duży nacisk kładzie na usługi konsultingow

Omawiając strategie firm, Gaughan podkreślił również znaczenie działających przy nich ośrodków badawczych. Ich nadrzędnym celem jest tworzenie innowacji w takich sposób, aby – zachowując pozory rozwoju – utrzymywać istniejący stan rzeczy tak długo, jak to tylko możliwe.

Informacje ujawnione przez Gartner Inc. pozornie nie ujawniają niczego nowego – celem biznesu jest generowanie zysku i przedsiębiorstwa robią to w taki sposób, jaki uznają za najskuteczniejszy. Warto jednak pamiętać, że strategie stosowane na poziomie firm z nie mniejszym powodzeniem mogą być  - i zapewne są - używane również na rynku konsumenckim.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.