Czego NIE robić, aby nie marnować czasu. 10 porad

Czego NIE robić, aby nie marnować czasu. 10 porad08.01.2009 11:00
Sabina Stodolak

Teoretycznie pracujemy 8 godzin dziennie. Załóżmy że szczęśliwcy śpią po 7 godzin na dobę - zostaje nam więc 9 godzin wolnego czasu. Niby dużo, ale jakoś tak się dzieje, że z tych 9 godzin na relaks bądź zainteresowania poświęcamy 2 lub 3 godziny dziennie. Resztę czasu zjada nam poranne przygotowanie się do pracy, potem dojazd do niej, potem powrót i domowe czynności które muszą być zrobione. W tych okolicznościach okazuje się, że każda sekunda jest na wagę złota.

Oto kilka prostych wskazówek co robić, a raczej co przestać robić, aby oszczędzić nieco codziennego czasu.

Teoretycznie pracujemy 8 godzin dziennie. Załóżmy że szczęśliwcy śpią po 7 godzin na dobę - zostaje nam więc 9 godzin wolnego czasu. Niby dużo, ale jakoś tak się dzieje, że z tych 9 godzin na relaks bądź zainteresowania poświęcamy 2 lub 3 godziny dziennie. Resztę czasu zjada nam poranne przygotowanie się do pracy, potem dojazd do niej, potem powrót i domowe czynności które muszą być zrobione. W tych okolicznościach okazuje się, że każda sekunda jest na wagę złota.

Oto kilka prostych wskazówek co robić, a raczej co przestać robić, aby oszczędzić nieco codziennego czasu.

Przestań !

Płacić rachunki na poczcie!

... i to w różnych dniach miesiąca. Zamiast tego zdefiniuj zlecenie zapłaty przez Internet. 10 minut na poczcie x 3 rachunki w miesiącu = 6 godzin zmarnowanego czasu przez rok. A w ciągu dziecięciu lat oszczędzasz 2,5 dnia stania przy pocztowym okienku! A to i tak optymistyczne wyliczenia, bo zaledwie 10 minutowa kolejka zdarza się naprawdę rzadko.

Tankować po kilkanaście litrów

...oczywiście, za tydzień benzyna może być kilka groszy tańsza, ale czy na pewno obniżka zrewanżuje stratę czasu na kilkunastokrotne tankowanie w ciągu miesiąca?

Gubić telefon w torebce i klucze w mieszkaniu

... i tracić przy ich poszukiwaniu co rano kilka sekund dodatkowo wprowadzając się w stan irytacji.Znajdź jedno miejsce w którym trzymać będziesz klucze, a do telefonu przytwierdź breloczek.

Korzystać z archiwizacji danych na DVD czy CD

... kup przenośny dysk i rób kopie zapasowe dokumentów. Szybciej, bezpieczniej i mniej bałaganu w mieszkaniu

Chodzić na zakupy spożywcze bez listy zakupów

... nie dość że kupujesz więcej, to dodatkowo w poszukiwaniu inspiracji snujesz się między regałami niczym zombie zapadając w błogie, zakupowe odrętwienie (nad stanem tym czuwają specjaliści - category managerowie i specjaliści od zachowań konsumenckich). Tracąc poczucie czasu i wychodząc z trzema siatami zakupów nagle orientujesz się, że minęły trzy godziny.

Dyskutować z telemarketerami

... których ofertą nie jesteś zainteresowany. Jeśli wiesz, że na pewno nie potrzebujesz dodatkowej karty kredytowej, ubezpieczenia czy laptopa w promocji, nie dyskutuj z telemarketerem. Grzecznie odmów, podziękuj za rozmowę i odłóż telefon. Oczywiście wpadając w słowotok rozmówcy - jeśli tego nie zrobisz, stracisz co najmniej kilka minut, a może nawet i 19,99 na 14 ubezpieczenie na życie (jeśli masz miękkie serduszko)

Uwidaczniać swoją obecność na komunikatorach

... zachęca to Twoich mniej produktywnych kolegów do konwersacji a ty na każde napisanie do kogoś ?przepraszam nie mogę rozmawiać, jestem zajęty" tracisz chwilę cennego czasu

Jeździć autem na krótkich trasach

... które piechotą pokonasz w 10 minut. Badania wykazują, że w 9 na 10 przypadków, jeśli gdzieś możemy dotrzeć piechotą w 10 minut będziemy tam szybciej, niż przeciskając się autem przez światła korki i objazdy (nie mówiąc o oszczędności benzyny)

Odwiedzać masę blogów

...po to masz czytnik Google i inne narzędzia, aby nie musieć sprawdzać codziennie listy 50 blogów z zakładek na okoliczność nowego newsa

Jeździć bez sensu

... zainwestuj w GPS

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.