Czy bankowość mobilna jest must-have dla przedsiębiorstw?

Czy bankowość mobilna jest must-have dla przedsiębiorstw?20.08.2020 15:08
Materiał partnerski
Comarch

Prowadzenie firmy wiążę się z wieloma formalnościami. Wśród nich wymienić można konieczność posiadania konta bankowego. Coraz większa liczba przedsiębiorców stara się wyszukiwać takie rozwiązania, aby zaoszczędzić swój czas, który może spożytkować na poszerzaniu zakresu działalności firmy, a także na jej rozwoju. Dlaczego bankowość mobilna zyskała tak ogromną popularność? Jakie udogodnienia czekają przedsiębiorców w aplikacjach mobilnych poszczególnych banków?

Bankowość mobilna dla małych i średnich firm- Co warto o niej wiedzieć?

Bankowość mobilna daje przedsiębiorcy dużo swobody korzystania z rachunku firmowego w dogodnym czasie i miejscu. Wystarczy mieć przy sobie smartfon lub tablet, aby zalogować się do konta formowego danego banku oraz dokonać niezbędnych transakcji i opłat, a także w celu sprawdzenia wpływów ze strony kontrahentów. Prawie połowa osób zamieszkujących Polskę korzysta z kont internetowych. Przyczynił się do tego wzrost dostępności internetu, a także fakt, iż coraz większa liczba zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorców korzysta z rozwiązań dostępnych w sieci. Aplikacje mobilne w bankach są przejrzyste, a proces logowania trwa zaledwie kilka sekund. Banki zrozumiały już wiele lat temu fakt, iż bankowość mobilna to narzędzie, które umożliwi przedsiębiorcom budowanie relacji z klientem, dlatego tak chętnie rozwijają narzędzia umożliwiające sprawniejsze realizowanie poszczególnych operacji.

W jaki sposób korzystać z bankowości mobilnej dla małych i średnich firm?

Mobilna bankowość dla małych i średnich firm rozwija się niezwykle dynamicznie. Na stronę banku można zalogować się w dwojaki sposób. Pierwszym z nich jest wpisanie w wyszukiwarkę nazwy swojego banku i przejście do zakładki logowania. Często konieczne jest wybranie dodatkowej opcji dla klientów biznesowych. Po wybraniu rodzaju konta wystarczy wpisać identyfikator i hasło. Niektóre banki w celu bardziej wnikliwej weryfikacji proszą także o podanie kodu dostępu, który wysyłany jest na numer telefonu przypisany do konta bankowego. Drugą opcją logowania do bankowości mobilnej jest pobranie aplikacji wybranego banku na swój smartfon lub tablet. Aplikacje mobilne do bankowości internetowej są darmowe oraz dostępne zarówno na systemy Android, jak i iOS. Po pobraniu aplikacji wystarczy wejść w zakładkę logowana w aplikacji i zalogować się zupełnie tak, jak za pomocą komputera. Aplikacje bankowe dostępne współcześnie są prostsze i bardziej czytelne w porównaniu ze stronami internetowymi.

Jakie możliwości daje bankowość mobilna?

Wśród możliwości, które umożliwiają mobilne aplikacje bankowe, wymienia się:

• przygotowywanie zleceń,

• autoryzowania zleceń (np. realizacja wynagrodzeń dla pracowników),

• wieloosobowa autoryzacja (możliwość akceptacji zleceń przez wieloosobowy zespół),

• obsługi rachunków dla wielu firm,

• sprawdzenia kursów walut,

• zlecania przelewów (także z datą przyszłą),

• sprawdzania nowych ofert banku,

• opłacania faktur za pomocą skanu kodu QR bez konieczności wpisywania danych ręcznie (funkcja dostępna tylko w bankowości mobilnej),

• możliwość zlokalizowania najbliższego bankomatu, oddziału bankowego, wpłatomatu.

Bankowość mobilna a blik

Płatność BLIK staje się coraz powszechniej stosowana. Opcja ta dostępna jest także dla przedsiębiorców, którzy mogą znacznie szybciej dokonywać przelewów. W jaki sposób korzystać z blik i czym w ogóle jest ta opcja? Płatność BLIK odbywa się poprzez wprowadzenie w terminalu płatniczym kodu, który został wygenerowany za pomocą aplikacji. Warto jednak pamiętać, że korzystanie z BLIK w niektórych przypadkach wiążę się z koniecznością kontaktu z infolinią, co umożliwili aktywację usługi. Wiele banków daje możliwość korzystania z przetestowanych rozwiązań, które są popularne wśród klientów indywidualnych. Wśród takich usług można wymienić nie tylko możliwość płacenia BLIKIEM, ale także możliwość płacenia telefonem.

Dlaczego warto korzystać z bankowości mobilnej dla firm oraz innych rozwiązań informatycznych?

Mając finanse firmowe i bank w kieszeni przedsiębiorca zyskuje przede wszystkim spora ilość czasu oraz znacznie większą elastyczność działań jak na przykład wysłanie przelewu, zwiększenie limitu na karcie, czy wzięcie kredytu. Wszystko można załatwić w ciągu kilku minut nawet wtedy, kiedy jest się na wyjeździe na drugim końcu Europy. Przedsiębiorca zyskuje także pełną kontrolę nad finansami firmowymi. Może dokładnie określić wpływy oraz poszczególne wydatki w celu wprowadzenia nowych systemów oszczędnościowych. Stan konta sprawdzić można w tym przypadku nawet bez konieczności logowania, a powiadomienia push poinformują o każdej transakcji na bieżąco. Warto też wiedzieć o przewagach wykorzystania innych systemów dedykowanych dla firm: takie jak faktoring dla firm, systemy ERP i bazy danych w chmurze.

Comarch
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.