Stało się - Facebook na prowadzeniu, Nasza Klasa pokonana?

Stało się - Facebook na prowadzeniu, Nasza Klasa pokonana?26.07.2011 16:42
Cios (Fot. Flickr/striatic/Lic. CC by)

Gdy trzy miesiące temu opublikowano statystyki dotyczące popularności serwisów społecznościowych, Facebook miał około 500 tys. użytkowników mniej od NK. Według nieoficjalnych informacji dystans ten został już nadrobiony.

Gdy trzy miesiące temu opublikowano statystyki dotyczące popularności serwisów społecznościowych, Facebook miał około 500 tys. użytkowników mniej od NK. Według nieoficjalnych informacji dystans ten został już nadrobiony.

Choć nie są to – na razie – oficjalne dane, coraz częściej pojawiają się informacje o zmianie lidera na polskim rynku serwisów społecznościowych. Niepotwierdzone przecieki na temat najnowszego badania PBI/Megapanel i utracie przez NK pierwszego miejsca podaje m.in. Artur Kurasiński.

Jak zwykle w takich przypadkach pojawiły się kontrowersje dotyczące sposobu liczenia użytkowników obu serwisów oraz spory, czy NK jest już numerem 2, czy dopiero niebawem będzie. Pozostaje jednak faktem, że dystans, jaki dzielił Facebooka od dotychczasowego lidera, został przebyty bardzo szybko.

Utrata pozycji lidera to tylko jeden z problemów NK. Kolejnym jest brak elastyczności cenionej przez reklamodawców. Jak twierdzą przedstawiciele jednego z domów mediowych, aby reklamować się na NK, trzeba dysponować budżetem co najmniej 200 tys. złotych, a zmiany w opublikowanych reklamach są trudne do wprowadzenia.

Problemów takich nie stwarza Facebook. Odpowiedzią NK ma być nowa oferta dla reklamodawców, która zostanie udostępniona na początku września. Choć ma to zapewne znaczenie dla kondycji finansowej tego serwisu społecznościowego, nie zapominajmy, że jego najważniejszym atutem są użytkownicy.

A ci, co zapewne zostanie potwierdzone po publikacji najnowszych badań, chętniej wybierają Facebooka. Niestety, NK na razie nie upublicznia informacji dotyczących pomysłu, jak chce walczyć o zainteresowanie polskich internautów. Sądzicie, że NK ma jeszcze jakąkolwiek szansę?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.